CPK otwiera oferty w przetargu dot. zmiany układu torowego w rejonie łódzkiej Retkini

20 godzin temu

W sumie 7 ofert wpłynęło do spółki Centralny Port Komunikacyjny na prace projektowe dla ok. 3-kilometrowego odcinka torów Kolei Dużych Prędkości (KDP) w Łodzi. Zmiany w projekcie mają nie tylko zminimalizować wpływ na przystanek na Retkini, ale także umożliwić mieszkańcom korzystanie z tej ważnej stacji choćby podczas budowy linii kolejowej.

Przetarg dotyczy prac projektowych związanych z budową linii kolejowej nr 85 na odcinku posterunku odgałęźnego Łódź Retkinia oraz przebudowy odcinka linii kolejowej nr 14 do stacji Łódź Lublinek, a opcjonalnie także dalszego fragmentu linii kolejowej nr 85 w kierunku Sieradza.  Zmiany w projekcie są wynikiem wsłuchania się w prośby mieszkańców oraz efektywnej współpracy ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK).

Przeprojektowanie tego odcinka Kolei Dużych Prędkości pozwoli na ograniczenie ingerencji w istniejącą infrastrukturę, a dodatkowo przełoży się na realne oszczędności środków publicznych na etapie realizacji robót budowlanych.

W ramach kontraktu wykonawca będzie zobowiązany do opracowania kompletnej dokumentacji projektowej, uzyskania niezbędnych decyzji administracyjnych, zezwoleń, uzgodnień i opinii, w tym umożliwiających przystąpienie do realizacji robót budowlanych. Umowa przewiduje 28 miesięcy od momentu jej podpisania na realizację ujętych w niej zadań. W postępowaniu przetargowym CPK oceni złożone oferty według kryteriów: 40% – cena za zadania podstawowe, 20% – cena za zadania opcjonalne oraz 40% za kwalifikacje i doświadczenie zespołu.

W sumie do spółki CPK wpłynęło siedem ofert od:

Lp.Nazwa podmiotuOferowana cena
1.BBF79 899 563,36 zł
2.Konsorcjum firm:
– Dohwa Polska
– Dohwa ENGINEERING
– Korea National Railways
56 857 846,70 zł
3.Konsorcjum firm:
– Egis Poland
– Metroprojekt
81 530 932,47 zł
4.Multiconsult Polska58 691 667, 27 zł
5.Konsorcjum firm:
– PROMOST Consulting
– Warsaw Projekt
58 184 258,72 zł
6.SYSTRA84 496 292,25 zł
7.VOESSING Polska88 520 594,65 zł

Oferty na opracowanie dokumentacji projektowej wraz ze wsparciem technicznym dla projektu „Budowa tunelu dalekobieżnego w Łodzi, w ciągu linii kolejowej nr 85 wraz z włączeniem w linię kolejową nr 14 – odcinek Posterunek odgałęźny Łódź Retkinia” podane zostały w kwotach brutto.

Przyjęte założenia projektowe dla odcinka objętego postępowaniem przetargowym zakładają: 

  • uproszczenie układu torowego planowanego posterunku odgałęźnego Łódź Retkinia, co ograniczy koszty i zajętość terenu pod inwestycję w tym obszarze;
  • przesunięcie torów linii kolejowej nr 85 z południowej na północną stronę stacji Łódź Lublinek. Pozwoli to m.in. na uniknięcie kolizji z rozbudową przez PGE Energetyka Kolejowa podstacji trakcyjnej Łódź Lublinek oraz istotnie skróci długości planowanej estakady kolejowej przechodzącej nad drogą ekspresową S14
  • ograniczenie do minimum zakresu ingerencji w elementy przystanku Łódź Retkinia, co umożliwi również korzystanie z niego przez mieszkańców w trakcie prowadzenia robót budowlanych  
  • przeniesienie miejsca ewakuacji i ratownictwa z rejonu ulic Maratońskiej i Spartańskiej w sąsiedztwo stacji Łódź Lublinek, wygospodarowując tym samym rezerwę terenową dla ewentualnego, nowego przystanku Łódź Smulsko, który w przyszłości może zwiększyć dostępność kolei dla mieszkańców

Źródło: CPK

Zobacz również:

PORR z kontraktem na budowę najdłuższego tunelu kolejowego w Polsce za ponad 2,1 mld zł
Projekt CPK nie zwalnia tempa i ma być gotowy w 2032 r.
Idź do oryginalnego materiału