Credit Agricole w konsorcjum banków finansujących rozwój Grupy LPP

2 dni temu

Bank Credit Agricole w konsorcjum z innymi bankami udzieli kredytów spółce LPP – znanemu polskiemu producentowi odzieży, właścicielowi m.in. marki Reserved. Łączna kwota finansowania wynosi około 13,5 mld zł.

Bank Credit Agricole znalazł się w konsorcjum 21 banków z którymi spółka LPP podpisała umowę na kompleksową obsługę kredytową. Łączna kwota finansowania w wysokości 13,5 mld zł jest największym finansowaniem dłużnym spółki notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie bez udziału Skarbu Państwa i jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej w 2025.

Finansowanie obejmuje:

  • kredyt inwestycyjny (ang. Capex Facility) do maksymalnej kwoty wynoszącej 505.000.000,00 EUR,
  • kredyt odnawialny (ang. Revolving Credit Facility) do maksymalnej kwoty wynoszącej 2.800.000.000,00 PLN.
  • ramową umowę finansowania do maksymalnej kwoty 2.400.000.000 USD, z możliwością elastycznego zwiększenia tego limitu.

LPP przeznaczy te środki przede wszystkim na refinansowanie istniejącego zadłużenia a także na przyspieszenie ekspansji sieci sprzedaży, zwiększone finansowanie dostawców oraz inwestycje w infrastrukturę logistyczną, wynikające z przyjętej strategii rozwoju spółki.

Termin spłaty kredytu inwestycyjnego został ustalony w ciągu pięciu lat od zawarcia umowy, zaś kredytu odnawialnego w ciągu trzech lat od dnia zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, iż kredyt odnawialny może być wydłużony o maksymalnie dwa lata. Nowe kredyty będą oprocentowane w oparciu o odpowiednie stopy referencyjne (EURIBOR dla kredytów w walucie Euro oraz WIBOR dla kredytów w złotych polskich) i powiększone o stałe marże.

LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowej. Od 30 lat z sukcesem projektuje i sprzedaje swoje kolekcje i akcesoria w Polsce i za granicą. Zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na 45 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć blisko 3200 salonów o łącznej powierzchni przekraczającej 2,6 mln m2 i każdego roku dystrybuuje produkty na trzy kontynenty.

Idź do oryginalnego materiału