Czerwiec 2025 przyniósł prawdziwy przełom na rynku nowych ciągników rolniczych. W ciągu miesiąca zarejestrowano aż 1200 nowych maszyn – to najlepszy miesięczny wynik w całym 2025 roku i o 40% wyższy niż średnia z ostatnich 12 miesięcy, która wynosiła 854 sztuki.
Porównując dane rok do roku – czerwiec 2025 vs. czerwiec 2024 – widzimy skokowy wzrost o 105%! To 615 ciągników więcej niż przed rokiem. W ostatnich 12 miesiącach (lipiec 2024 – czerwiec 2025) zarejestrowano 10 253 ciągniki, co oznacza 10-procentowy wzrost względem analogicznego okresu rok wcześniej.
Liderzy rynku – kto zyskał, a kto stracił?
New Holland na prowadzeniu!
W czerwcu zarejestrowano 197 ciągników marki New Holland – to aż 74 więcej niż w maju, co przekłada się na 60% wzrost miesiąc do miesiąca. Producent powrócił na 1. miejsce rankingu, a jego udział w rynku od stycznia do czerwca 2025 wyniósł 14,4% (801 szt.), co oznacza wzrost o 2 pp. względem pierwszego półrocza 2024 roku.
John Deere – spadek na 2. miejsce
John Deere zarejestrował w czerwcu 129 ciągników, czyli o 9 mniej niż w maju (-6,5%). Mimo tego utrzymał się na podium z udziałem rynkowym 10,8% (600 szt. łącznie), choć jest to spadek o 3,5 pp. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
CASE IH – mocny awans
Marka CASE IH zaliczyła imponujący wzrost – 123 zarejestrowane ciągniki w czerwcu to o 50 więcej niż miesiąc wcześniej (+68%). Ich udział rynkowy to 7,3% (407 szt.), co oznacza niewielki spadek o 0,5 pp. rok do roku, ale trend wyraźnie wskazuje na odbicie.
DEUTZ-FAHR – dynamiczny wzrost
Z wynikiem 120 rejestracji w czerwcu (o 107% więcej niż w maju) DEUTZ-FAHR zajmuje 4. pozycję. Łącznie marka zdobyła 8,7% udziału w rynku (482 szt.), co daje wzrost o 0,3 pp. względem 2024 roku.
KUBOTA – stabilnie, ale z lekkim spadkiem
108 nowych ciągników zarejestrowanych w czerwcu oznacza poprawę względem maja (+19 szt.), ale w skali półrocza udział marki wynosi 9,0% (500 szt.), co stanowi spadek o 3,9 pp. rok do roku.
Górny wykres obrazuje ilość zarejestrowanych ciągników ze względu na ich markę w czerwcu 2024 oraz
2025 roku. Wykres dolny obrazuje skumulowaną ilość zarejestrowanych ciągników ze względu na ich
markę od początku 2025 roku porównując ją do analogicznego okresu 2024 roku.


Regiony o najwyższej średniej mocy ciągników – dominacja Zachodu i Północy
W 2025 roku widoczny jest wyraźny trend wzrostu średniej mocy rejestrowanych ciągników w zachodnich i północnych regionach Polski. Największą średnią moc – aż 156 KM – odnotowano w województwie Zachodniopomorskim, co potwierdza zapotrzebowanie tamtejszych gospodarstw na maszyny o dużej wydajności, przystosowane do pracy na większych areałach. Województwo Opolskie uplasowało się na drugim miejscu ze średnią mocą 148 KM, a Warmińsko-Mazurskie z wynikiem 145,8 KM zamyka podium regionów o najwyższej mocy rejestrowanych maszyn.
Małopolska na końcu stawki – spadek średniej mocy w skali kraju
Na przeciwnym biegunie znalazło się województwo Małopolskie, gdzie średnia moc nowo rejestrowanych ciągników wyniosła zaledwie 81 KM – to niemal dwukrotnie mniej niż w regionie liderującym. Taka różnica potwierdza silne zróżnicowanie struktury gospodarstw rolnych w Polsce – w regionach górskich i podgórskich dominują mniejsze maszyny, dostosowane do pracy w trudniejszym terenie i mniejszych gospodarstwach. Średnia dla całej Polski w 2025 roku to 124,3 KM, co oznacza spadek względem analogicznego okresu 2024 roku, kiedy to wynosiła 142,6 KM.
źródło: CEPIK