Czeski inwestor wchodzi do Polski i przejmuje 10 parków handlowych

6 godzin temu

MY Park, czeski inwestor i deweloper działający na rynku nieruchomości handlowych, z rozmachem wchodzi na polski rynek. Spółka nabyła od BHM Group sieć dziesięciu nowoczesnych parków handlowych A-Centrum, zlokalizowanych w różnych częściach kraju. Inwestycję zrealizowała czeska grupa inwestycyjna Reticulum, do której należy MY Park.

To strategiczny krok, który umacnia pozycję MY Park w regionie Europy Środkowej i rozpoczyna nowy etap ekspansji na polskim rynku. Firma potwierdza zainteresowanie również innymi obiektami handlowymi w Polsce.

Sieć A-Centrum to dziesięć nowoczesnych obiektów handlowych o łącznej powierzchni najmu ponad 30 tys. mkw. i ponad 60 lokalach handlowych. Portfolio jest niemal w 100% wynajęte, a najemcami są znane marki, takie jak Pepco, CCC, Rossmann, Martes Sport czy KiK.

Wejście na polski rynek

– Z firmy działającej głównie w Czechach i na Słowacji stajemy się graczem europejskim. Polska to naturalny kierunek – zarówno ze względu na bliskość geograficzną, jak i dynamiczny rozwój gospodarki. Widzimy potencjał wzrostu siły nabywczej i chcemy być jego częścią. Polska to nasz trzeci rynek po Czechach i Słowacji. Pozwala nam lepiej zdywersyfikować portfolio i oferuje wyższy potencjał zwrotu z inwestycji niż rynki zachodnie. Dziś posiadamy tu dziesięć obiektów i własny zespół – to nasza baza do dalszej ekspansji – komentuje Lenka Kořínková, dyrektor zarządzająca MY Park.

MY Park zamierza wnosić na polski rynek swoje doświadczenie w zarządzaniu nieruchomościami handlowymi, dbając o jakość obiektów, potrzeby najemców oraz kwestie zrównoważonego rozwoju i efektywności operacyjnej.

– Cieszymy się, iż A-Centrum trafia w ręce doświadczonego partnera, który zna rynek retail parków i ma kompetencje do ich dalszego rozwoju – mówi Jan Černý, dyrektor zarządzający BHM Group.

Aktywa zgodne ze strategią

Obiekty A-Centrum wyróżniają się doskonałą lokalizacją – blisko centrów miast, osiedli mieszkaniowych i głównych arterii komunikacyjnych, co przekłada się na wygodę dla klientów. Format średniej wielkości parków, dobrze skomunikowanych i z rozpoznawalnymi najemcami, idealnie wpisuje się w potrzeby codziennych zakupów.

Poszukiwaliśmy aktywów dopasowanych do naszej strategii – odpowiednio długo, ale z sukcesem. Cieszę się, iż finalizacja transakcji przebiegła sprawnie. Dziękuję wszystkim partnerom za profesjonalną współpracę. Mamy apetyt na więcej – komentuje Lukáš Mátl, dyrektor inwestycyjny Reticulum.

MY Park to czeska spółka działająca na rynku nieruchomości specjalizująca się w inwestycjach w obiekty handlowe, przede wszystkim w parki handlowe i lokale detaliczne. Firma rozwija swoje portfolio nieruchomości w Czechach, na Słowacji i w Polsce. w tej chwili wynajmuje około 60 supermarketów i 1 hipermarket sieciom takim jak PENNY Market, BILLA, Albert i JIP. Zarządza dziesięcioma parkami handlowymi pod marką MY Park oraz dziesięcioma parkami w Polsce funkcjonującymi pod marką A-Centrum.

Idź do oryginalnego materiału