DSDiK ogłasza przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 284 – odcinek Jerzmanice-Zdrój – Lwówek Śląski

1 godzina temu

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei z Wrocławia ogłasza postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i realizację robót torowych pomiędzy Jerzmanicami-Zdrojem a Lwówkiem Śląskim. Inwestycja obejmie 23-kilometrowy odcinek trasy. Oferty można składać do 30 grudnia 2025 r. Na realizację projektu przewidziano 2 lata.

Inwestycja obejmuje więcej niż tylko wymianę torów. Wykonawca najpierw przygotuje dokumentację projektową – projekty budowlany, wykonawczy i organizacji ruchu. Następnie przeprowadzi roboty budowlane. Na koniec przekaże dokumentację powykonawczą wraz z inwentaryzacją geodezyjną. Projekt musi uzyskać wszystkie wymagane opinie, uzgodnienia, dopuszczenia oraz pozwolenia.

Kluczowym elementem będzie demontaż istniejącego toru S49 na podkładach drewnianych i betonowych. Z całego odcinka usunięta zostanie zanieczyszczona podsypka. Wykonawca przeprowadzi także badania nośności podłoża. Zakres przedsięwzięcia obejmuje także roboty przygotowawcze, w tym wycinkę drzew, krzewów i pozostałej roślinności. Odzyskane materiały staro-użyteczne oraz złom przekazane zostaną zamawiającemu, odpady trafią do utylizacji.

Na całym 23-kilometrowym odcinku powstanie nowe torowisko z materiałów zerowej generacji. Inwestycja przewiduje remont lub odbudowę obiektów inżynieryjnych oraz roboty obejmujące systemy sterowania ruchem kolejowym (SRK) i infrastrukturę telekomunikacyjną.

Koncepcja zakłada zabudowę urządzeń SRK i telekomunikacji z obszarowym sterowaniem z NZS Lwówek Śląski. Rok po odbiorze ostatecznym wykonawca przeprowadzi konserwację toru tj. podbicie, uzupełnienie podsypki i reprofilowanie.

DSDiK ustaliła dwa kryteria oceny propozycji: cena brutto (60%) oraz okres gwarancji (40%). Otwarcie ofert nastąpi 30 grudnia 2025 r. o godz. 10.

Rewitalizacja linii kolejowej nr 284 na odcinku Jerzmanice-Zdrój – Lwówek stanowi pierwszy etap szerszego przedsięwzięcia. Prace objęte przetargiem kończą się przy moście na rzece Bóbr w okolicach km 47,685.

Autor: Damian Malesza
Fot. UMWD – zdjęcie poglądowe

Zobacz również:

Towary na tory, czyli rewitalizacja linii kolejowej nr 319 za 60 mln zł – umowa podpisana
Pociągi wrócą Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego. Trasę zrewitalizuje PORR
Idź do oryginalnego materiału