Enata Bread, czyli właściciel takich marek jak m.in. Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni oraz Bakery, kontynuuje rozwój sieci. Do 2030 roku spółka chce zainwestować ok. 200 mln zł. Dzięki temu sieć ma się rozrosnąć do ok. 400 lokalizacji.
– Inwestycje rzędu 200 mln zł spowodują, iż w 2030 roku przekroczymy liczbę 400 lokalizacji. Nie wykluczamy jednak przyspieszenia ekspansji. jeżeli pojawi się biznesowa okazja, na przykład fuzji, przejęcia lub otwarcia nowego kanału sprzedaży, to na pewno ją wykorzystamy i przyspieszymy tempo rozwoju. Docelowo, sieć ma liczyć minimum 500 punktów – powiedział w rozmowie z PAP Biznes prezes Bartłomiej Rychcik.
Dalsza ekspansja
– Rynek na pewno musi zacząć się konsolidować. Mniejsze, rodzinne sieci mają problem z sukcesją, a niestety w oczach funduszy inwestycyjnych są niesprzedawalne. Inwestorzy branżowi też nie są nimi zainteresowani. Wolą rozbudowywać własne sieci korzystając z wysokiej podaży nowych lokalizacji. My nie wykluczamy, iż w 2027 roku przejmiemy jakiś inny koncept gastronomiczny. Zapisaliśmy to w swoim planie – warunkujemy to okazją, która może się nadarzyć – wyjaśnia prezes Enata Bread.
Jego zdaniem rynek nie pozostało nasycony. Widać wciąż ogromny potencjał w tworzeniu lokali w nowych inwestycjach, na przykład osiedlach mieszkaniowych, galeriach handlowych czy biurowcach. Właściciel sieci Gorąco Polecam. Smaki z piekarni myśli również o ekspansji zagranicznej.

– To całkiem realny scenariusz. Wyobrażamy sobie sytuację, w której po osiągnięciu nasycenia rynkowego w kraju, rozwijamy się organicznie lub poprzez przejęcia na przykład we wschodnich Niemczech, w Czechach, na Słowacji. To najbardziej naturalne kierunki ewentualnej ekspansji zagranicznej. Przynajmniej na początek – powiedział.
Sieć Gorąco Polecam. Smaki z piekarni oparta jest o sklepy własne. Część działa w systemie ajencyjnym. Posiada również franczyzę, ale nie jest to główna forma rozwoju.
Nowe koncepty
W ramach grupy Enata Bread funkcjonują także trzy piekarnie rzemieślnicze pod marką Bakery: w Browarach Warszawskich, Elektrowni Powiśle i Royal Wilanów. Dodatkowo w Starym Browarze w Poznaniu grupa Enata Bread otwiera swój pierwszy koncept piekarniczo-restauracyjny o nazwie Poznaje. W pierwszych dniach czerwca wystartowała również nowa marka grupy Szałata i szok.
To jednak nie koniec planów rozwoju. Enata Bread jest w fazie przygotowania pierwszych lokali Gorąco Polecam. Smaki z piekarni w ramach jednej z globalnych, liczących kilkaset punktów, sieci stacji paliw.
– Na razie otwieramy testowo dziesięć lokalizacji na stacjach benzynowych. o ile ten kanał sprzedaży się sprawdzi, w co mocno wszyscy wierzymy, format ten na stałe zagości w naszej strukturze– powiedział Bartłomiej Rychcik. Dodał, iż pierwsze punkty powinny być otwarte w czasie tegorocznych wakacji lub we wrześniu. Na razie nie wiadomo, o jaką sieć chodzi.