Enata Bread ma 130 lokali. Docelowo sieć ma liczyć minimum 500 punktów

4 dni temu

Enata Bread, czyli właściciel takich marek jak m.in. Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni oraz Bakery, kontynuuje rozwój sieci. Do 2030 roku spółka chce zainwestować ok. 200 mln zł. Dzięki temu sieć ma się rozrosnąć do ok. 400 lokalizacji.

Inwestycje rzędu 200 mln zł spowodują, iż w 2030 roku przekroczymy liczbę 400 lokalizacji. Nie wykluczamy jednak przyspieszenia ekspansji. jeżeli pojawi się biznesowa okazja, na przykład fuzji, przejęcia lub otwarcia nowego kanału sprzedaży, to na pewno ją wykorzystamy i przyspieszymy tempo rozwoju. Docelowo, sieć ma liczyć minimum 500 punktów – powiedział w rozmowie z PAP Biznes prezes Bartłomiej Rychcik.

Dalsza ekspansja

– Rynek na pewno musi zacząć się konsolidować. Mniejsze, rodzinne sieci mają problem z sukcesją, a niestety w oczach funduszy inwestycyjnych są niesprzedawalne. Inwestorzy branżowi też nie są nimi zainteresowani. Wolą rozbudowywać własne sieci korzystając z wysokiej podaży nowych lokalizacji. My nie wykluczamy, iż w 2027 roku przejmiemy jakiś inny koncept gastronomiczny. Zapisaliśmy to w swoim planie – warunkujemy to okazją, która może się nadarzyć – wyjaśnia prezes Enata Bread.

Jego zdaniem rynek nie pozostało nasycony. Widać wciąż ogromny potencjał w tworzeniu lokali w nowych inwestycjach, na przykład osiedlach mieszkaniowych, galeriach handlowych czy biurowcach. Właściciel sieci Gorąco Polecam. Smaki z piekarni myśli również o ekspansji zagranicznej.

– To całkiem realny scenariusz. Wyobrażamy sobie sytuację, w której po osiągnięciu nasycenia rynkowego w kraju, rozwijamy się organicznie lub poprzez przejęcia na przykład we wschodnich Niemczech, w Czechach, na Słowacji. To najbardziej naturalne kierunki ewentualnej ekspansji zagranicznej. Przynajmniej na początek – powiedział.

Sieć Gorąco Polecam. Smaki z piekarni oparta jest o sklepy własne. Część działa w systemie ajencyjnym. Posiada również franczyzę, ale nie jest to główna forma rozwoju.

Nowe koncepty

W ramach grupy Enata Bread funkcjonują także trzy piekarnie rzemieślnicze pod marką Bakery: w Browarach Warszawskich, Elektrowni Powiśle i Royal Wilanów. Dodatkowo w Starym Browarze w Poznaniu grupa Enata Bread otwiera swój pierwszy koncept piekarniczo-restauracyjny o nazwie Poznaje. W pierwszych dniach czerwca wystartowała również nowa marka grupy Szałata i szok.

To jednak nie koniec planów rozwoju. Enata Bread jest w fazie przygotowania pierwszych lokali Gorąco Polecam. Smaki z piekarni w ramach jednej z globalnych, liczących kilkaset punktów, sieci stacji paliw.

– Na razie otwieramy testowo dziesięć lokalizacji na stacjach benzynowych. o ile ten kanał sprzedaży się sprawdzi, w co mocno wszyscy wierzymy, format ten na stałe zagości w naszej strukturze– powiedział Bartłomiej Rychcik. Dodał, iż pierwsze punkty powinny być otwarte w czasie tegorocznych wakacji lub we wrześniu. Na razie nie wiadomo, o jaką sieć chodzi.

Idź do oryginalnego materiału