Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe odebrało 7-członowy kombajn podtorowy od austriackiego producenta Plasser & Theurer. Za wdrożenie technologiczne, uruchomienie, szkolenia oraz serwis maszyny odpowiada Plasser Polska.
W pojedynczym cyklu roboczym FormationLiner 5100 realizuje wybieranie podsypki (całkowite lub częściowe), oczyszczanie i recykling tłucznia, naprawę i odbudowę warstw ochronnych podtorza, profilowanie, zagęszczanie oraz podbijanie toru. Operator dysponuje kilkoma trybami pracy – oczyszczaniem, trybem RPM, całkowitym wybieraniem podsypki, AHM oraz VBE do pełnej naprawy podsypki.
Zestaw składa się z zespołów napędowych, modułów wybierania podsypki, systemów przesiewania i recyklingu tłucznia, agregatu podbijającego oraz zintegrowanych systemów transportu materiału. Całość funkcjonuje jako pełnowymiarowy pociąg roboczy współpracujący z wagonami MFS i zasobnikami materiałowymi.
Producent pozycjonuje FormationLiner 5100 jako jedno z najbardziej kompleksowych rozwiązań do modernizacji torów kolejowych.

Fot. Plasser Polska
Zobacz również:

5 godzin temu







