Grupa Monnari zyskuje dzięki marce 5.10.15

1 miesiąc temu

Monnari odnotowało dwucyfrowy wzrost przychodów w II kwartale i I półroczu 2025 roku. Grupa znacząco rozbudowała również swoją sieć sprzedaży.

W II kwartale 2025 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży towarów spółki Monnari Trade wyniosły około 79,3 mln zł, co stanowi wzrost o 10,4 proc. w porównaniu do 71,8 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie 2024 roku.

Wyniki w II kwartale

Szczegółowe dane dotyczące przychodów ze sprzedaży detalicznej wiodących marek w II kwartale przedstawiają się następująco:

  • Monnari (marka własna): 62,4 mln zł, co oznacza symboliczny wzrost o 0,3 proc. w stosunku do 62,2 mln zł w 2024 roku.
  • Femestage (marka własna): 4,4 mln zł, odnotowując spadek o 2,2 proc. w porównaniu do 4,5 mln zł w 2024 roku.
  • 5.10.15 (marka licencjonowana): 4,1 mln zł, co oznacza 100 proc. wzrost z 0,0 mln zł w 2024 roku, co wynika z wprowadzenia tej marki do portfela Grupy.

Podsumowanie półrocza

Za pierwsze półrocze 2025 roku, Grupa Kapitałowa wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów w wysokości 157,3 mln zł, co stanowi wzrost o 9,2 proc. w relacji do 144,0 mln zł w porównywalnym okresie 2024 roku.

Przychody ze sprzedaży detalicznej wiodących marek za I półrocze kształtowały się następująco:

  • Monnari: 126,4 mln zł, wzrost o 0,8 proc. w porównaniu do 125,4 mln zł w 2024 roku.
  • Femestage: 8,2 mln zł, spadek o 11,8 proc. z 9,3 mln zł w 2024 roku.
  • 5.10.15: 6,2 mln zł, 100 proc. wzrost z 0,0 mln zł w 2024 roku.

Należy jednak odnotować spadek marży brutto na sprzedaży towarów. W II kwartale 2025 roku marża wyniosła 62,3 proc. w porównaniu do 64,9 proc. w II kwartale 2024 roku. Podobnie, w I półroczu bieżącego roku marża brutto osiągnęła poziom 59,3 proc. w relacji do 61,4 proc. w I półroczu 2024 roku.

Więcej salonów

Na koniec czerwca 2025 roku Grupa Kapitałowa znacząco rozbudowała swoją sieć sprzedaży, posiadając łącznie 304 salony (wzrost z 210 salonów na koniec czerwca 2024 roku). Wzrost powierzchni sieci o około 20 proc. oraz liczby salonów o około 44,8 proc. przyczynił się do zwiększenia zasięgu rynkowego. Struktura salonów przedstawia się następująco:

  • Monnari: 185 salonów własnych
  • Franczyza Monnari: 17 salonów
  • Femestage: 6 salonów
  • Franczyza 5.10.15: 96 salonów

Całkowita powierzchnia salonów wynosi około 55,8 tys. mkw. (w porównaniu do 45,5 tys. mkw. na koniec czerwca 2024 roku).

***

Powyższe dane nie uwzględniają wyników spółki Komex S.A., która nie została objęta konsolidacją ze względu na okoliczności wskazane w Raporcie Emitenta za I kwartał 2025 roku, w tym złożony wniosek o ogłoszenie upadłości i brak zakończonego badania za rok 2024.

Idź do oryginalnego materiału