Izba Gospodarki Elektronicznej odpowiada na list Prezesa Poczty Polskiej. Chodzi o współpracę z Temu

3 dni temu

Nie milkną echa nawiązania przez Pocztę Polską S.A. strategicznej współpracy z platformą Temu. Decyzja ta spotkała się z krytyką oraz spowodowała obawy o sytuację polskich małych i średnich e-przedsiębiorców.

Warunki dla konkurencji pomiędzy nimi, a pozaunijnymi, zwłaszcza azjatyckimi, e-sprzedawcami nie są równe. Jakkolwiek treść komunikatu dotyczącego współpracy z platformą Temu prezentowanego na stronach Poczty Polskiej, po wystosowaniu przez Izbę Gospodarki Elektronicznej Apelu, uległa zmianie poprzez wskazanie “dalszej współpracy logistycznej” w miejsce “partnerstwa strategicznego” Poczty Polskiej z platformą Temu, to w ocenie Izby Gospodarki Elektronicznej zagadnienia podnoszone w wystosowanym Apelu pozostają aktualne.

Prezes Poczty Polskiej S.A. w liście skierowanym do Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej wyraził zdziwienie stanowiskiem tej organizacji. Uzasadniał decyzję o nawiązaniu współpracy z platformą Temu potrzebami ekonomicznymi. Wskazywał, iż rezygnacja z tej współpracy spowodowałaby stratę po stronie Poczty Polskiej.

Szczególna rola Poczty Polskiej

W swojej odpowiedzi Izba Gospodarki Elektronicznej podkreśla szczególną rolę Poczty Polskiej i jej renomę. Jest to spółka Skarbu Państwa, realizująca funkcje publiczne, korzystająca w pewnym zakresie ze środków publicznych. Dodatkowo, jest to marka o kilkusetletniej tradycji. Poczta Polska dzięki swojej bogatej historii zbudowała istotny kapitał społeczny, rozpoznawalność i zaufanie wielu pokoleń Polek i Polaków.

Szczególna pozycja Poczty Polskiej i budowane przez nią przez dekady zaufanie do swojej marki, to także duża odpowiedzialność. Decyzje Poczty Polskiej i sposób, w jaki komunikuje współpracę ze swoimi partnerami mają wpływ na postrzeganie tych partnerów przez Polki i Polaków. Renoma Poczty Polskiej sprawia, iż zaufanie do jej strategicznych partnerów będzie większe. W konsekwencji, konsumenci chętniej będą dokonywać zakupów u tych kontrahentów. Liczę na realne wsparcie w wyjaśnieniu charakteru nawiązanej przez Pocztę Polską strategicznej współpracy przez administrację rządową – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Rola odgrywana przez Pocztę Polską na rynku i jej szczególna pozycja sprawiają, iż jej decyzje biznesowe mogą, a wręcz powinny, być przedmiotem oceny i publicznej debaty. Kryterium ekonomiczne nie jest jedynym, którym należy się kierować. Ważne są także długofalowe skutki decyzji i trafny dobór strategicznych partnerów.

Idź do oryginalnego materiału