W świecie, gdzie Goście oczekują natychmiastowej reakcji, a zespoły hotelowe pracują pod presją czasu i kosztów, automatyzacja przestaje być innowacją, a staje się koniecznością. Dzisiejsze rozwiązania technologiczne w hotelarstwie nie tylko ułatwiają życie personelowi, ale też wpływają na doświadczenie Gości. Bo dziś nie chodzi już o to, aby się wyróżniać. Chodzi o to, by nadążać i zapewnić pracownikom czas na to, co najważniejsze: relację z Gościem.
Automatyzacja działa tam, gdzie Gość traktuje ją jak naturalną część pobytu
Wielu Gości oczekuje dziś rozwiązań samoobsługowych – rejestracja online, zdalny klucz do pokoju, możliwość kontaktu z recepcją przez czat czy szybki check-out przez aplikację to już standard, nie luksus.
Za tym wszystkim stoją niepozorne technologie, które:
- eliminują błędy ludzkie,
- oszczędzają czas i zasoby,
- zwiększają komfort pracy zespołu,
- poprawiają jakość obsługi Gościa.
Czy można robić więcej bez obciążania personelu?
Automatyzacja wielu procesów pozwala obsłużyć Gościa sprawniej bez angażowania dodatkowych rąk do pracy. Dzięki nowoczesnym narzędziom można obsłużyć wiele czynności – od rezerwacji, przez check-in, aż po ocenę po pobycie. Hotelarze mają do wyboru na rynku wiele opcji, m.in.:
– Booking Engine – umożliwia błyskawiczną rezerwację online, promocje dynamiczne i aktualizacje dostępności w czasie rzeczywistym. System całkowicie eliminuje potrzebę korzystania z pośredników OTA (Online Travel Agencies). Dzięki temu każda rezerwacja oznacza pełną kontrolę nad przychodami i niezależność finansową od zewnętrznych platform rezerwacyjnych.
– aplikacja Roomio – udostępnia Gościom wszystkie informacje o pobycie, oferty dodatkowe, możliwość składania zamówień do pokoju, czat z recepcją i wiele więcej. Rozwiązanie oszczędza czas Gości, którzy nie mają potrzeby stać w kolejce do recepcji, pomaga planować pobyt prosto z łóżka hotelowego oraz ułatwia komunikację w przypadku obcojęzycznych Gości.
– chmurowy program do wygodnej i efektywnej obsługi hotelu – LSI Cloud, który zwiększy liczbę rezerwacji, pomoże zautomatyzować procesy w obiekcie oraz zarządzać nim w sposób efektywny.

Kiedy Gość naprawdę poczuje się zaopiekowany?
Paradoksalnie, to właśnie technologia pozwala zwiększyć kontakt z człowiekiem. Gdy aplikacje i systemy zajmują się powtarzalnymi czynnościami, personel może skupić się na tym, aby poprawić doświadczenia pobytu Gości.
Gość nie musi już dzwonić z pytaniem o godzinę śniadania, lokalne atrakcje czy prosić o ręczniki – wszystko znajdzie w aplikacji Roomio. Z kolei pracownicy housekeepingu otrzymują automatyczne powiadomienia o potrzebach pokoi dzięki integracji z PMS, co pozwala uniknąć niepotrzebnych telefonów czy opóźnień.
Dla każdego hotelu
Dobrze skonfigurowany ekosystem: system PMS, moduł rezerwacyjny czy aplikacja mobilna, pozwala zautomatyzować choćby 60–70% działań operacyjnych.
Rozwiązania takie jak LSI Cloud, Roomio czy Booking Engine od LSI Software sprawdzają się zarówno w małych, rodzinnych pensjonatach, jak i w dużych obiektach. Co więcej, są łatwe do wdrożenia i przystosowane do specyfiki każdego obiektu.