Karuzela na przekór rynkowi. Sieć notuje wzrost odwiedzalności

1 miesiąc temu

W pierwszej połowie 2025 r. polski rynek centrów handlowych zanotował widoczne spadki – ogólna liczba klientów zmniejszyła się o blisko 7 proc., a liczba wizyt o 14,5 proc. względem analogicznego okresu 2024 r. – informuje raport Proxi.cloud i Grupy Blix. Na tle tego trendu wyróżnia się sieć obiektów handlowych Karuzela, które w tym samym czasie odnotowały średni wzrost liczby odwiedzających o 8 proc..

Wzrosty w projektach Karuzela dotyczą zarówno obiektów działających od ponad dekady, jak i tych otwartych w 2023 r. Szczególnym sukcesem może pochwalić się Karuzela w Białej Podlaskiej, gdzie liczba klientów w pierwszej połowie 2025 zwiększyła się aż o 36 proc. względem poprzedniego roku.

Ponad 15,5 mln wizyt

Projekty Karuzeli to parki handlowe i małe galerie o średniej powierzchni ok. 12 tys. mkw., które w ciągu ostatnich 12 miesięcy przyciągnęły łącznie 15,5 mln wizyt klientów. Zdaniem zarządu spółki, rosnąca popularność obiektów to efekt konsekwentnej strategii rozwoju, elastycznego dostosowania oferty do lokalnych potrzeb oraz uzupełniania tenant-mix o sieci sklepów szczególnie poszukiwane przez klientów.

Projekty Karuzela to 11 istniejących parków handlowych i obiektów typu „convience” o łącznej powierzchni ponad 130 tys. mkw. Obiekty są realizowane przez join-venture zawiązane sześć lat temu przez Karuzela Holding i belgijski fundusz zarządzany przez Mitiska REIM. Poprzez swoje biura w Warszawie i Poznaniu realizuje cały proces deweloperski koncentrując się na budowie parków handlowych i małych galerii w miastach o wielkości 20 tys. – 90 tys. mieszkańców.

Idź do oryginalnego materiału