Marka Komfort rozwija model swojej sieci franczyzowej. Sieć planuje kolejne otwarcia i skalowanie formatu Komfort Home.
W ciągu ostatnich lat Komfort przeszedł transformację, ewoluując ze sklepów specjalizujących się w sprzedaży dywanów, wykładzin, podłóg i drzwi, w kompleksowe salony oferujące wykończenie wnętrz – łazienek, podłóg, drzwi i kuchni, aż po meble do salonu i sypialni. Stawiając na jakość, design oraz profesjonalne usługi, marka zbudowała silną pozycję i zaufanie klientów.
Dynamiczny rozwój sieci
Świętując dekadę sukcesu swojego unikalnego modelu franczyzy depozytowej, firma nie zwalnia tempa – tylko w tym roku planuje otwarcia nowych salonów m.in. w Kłodzku, Nysie, Świdnicy, Wałbrzychu i Puławach. Przy niemal 160 salonach w całej Polsce Komfort widzi potencjał do dalszego, dynamicznego rozwoju – zarówno poprzez nowe lokalizacje, jak i rozwój istniejących formatów. Do końca bieżącego roku firma planuje uruchomić 90 salonów w koncepcie Komfort Home, który pozwala zaprezentować cztery najważniejsze kategorie produktowe – łazienki, kuchnie, podłogi i meble – w spójnie zaaranżowanej przestrzeni. To podejście umożliwia klientom pełne doświadczenie wnętrzarskie: od inspiracji, przez dobór materiałów, aż po realizację. Równolegle Komfort intensyfikuje rozwój segmentu B2B, budując partnerstwa z deweloperami, architektami i projektantami wnętrz. Oferuje im nie tylko szeroką gamę produktów, ale także narzędzia projektowe, kompleksową logistykę i eksperckie wsparcie merytoryczne.
– Szacujemy, iż do 2029 roku aż 129 salonów będzie operować w oparciu o franczyzę, co świadczy o popularności i pokazuje skalę zaufania do tej formy współpracy. Chcemy przez cały czas tworzyć przyjazny i rentowny ekosystem biznesowy, w którym nasi partnerzy rosną razem z nami – mówi Marcin Nawrocki, Chief Operating Officer (COO) w sieci Sklepów Komfort, który dołączył do zespołu w lutym 2025 roku, wnosząc 20-letnie doświadczenie w branży.
10 lat franczyzy depozytowej
W 2015 roku Komfort otworzył pierwszy sklep franczyzowy w innowacyjnym modelu depozytowym, który stanowi o sile projektu. Model depozytowy (dFR) minimalizuje ryzyko finansowe franczyzobiorcy – towar pozostaje własnością Komfortu aż do momentu sprzedaży. W 2024 roku 10 salonów własnych zostało przekształconych w ten format, a w Człuchowie otwarto pierwszy sklep od początku działający w tym modelu. Dziś, po 10 latach, sieć franczyzowa liczy 78 wyspecjalizowanych salonów sprzedaży prowadzonych przez 62 Partnerów Franczyzowych.
Uruchomiony w lipcu 2024 roku projekt Franczyza Komfort 2.0 stanowi fundament nowego etapu rozwoju sieci. Jego celem jest budowa długofalowej współpracy opartej na partnerskich relacjach, edukacji oraz wsparciu na każdym etapie prowadzenia biznesu. Minimalizuje w ten sposób ryzyko po stronie franczyzobiorcy, co pozwala skupić się na doskonałości operacyjnej i wzroście sprzedaży.