Vissavi, polska marka z 25-letnią historią, poinformowała o zamknięciu swoich sklepów stacjonarnych. Decyzja, choć trudna, jest podyktowana pięcioletnią „walką” z rosnącymi wyzwaniami w branży odzieżowej.
Marka Vissavi, znana z produkcji odzieży projektowanej i szytej w Polsce, w najlepszym okresie (2017–2018) posiadała 17 butików w galeriach handlowych. Dziś, ostatnie pięć lokali ma zniknąć z mapy Polski – ostatnie zostaną zamknięte do wiosny przyszłego roku.
Agata Blok, założycielka marki, w rozmowie z portalem Business Insider wskazywała, iż pandemiczne ograniczenia znacząco zmniejszyły liczbę dni sprzedażowych w miesiącu, a podejmowane próby renegocjacji czynszów z galeriami handlowymi nie przyniosły oczekiwanych rezultatów. W efekcie sklepy stacjonarne zaczęły generować straty, których firma nie była w stanie dalej finansować.
Problemy marki Vissavi
W oficjalnym wpisie marki Vissavi na social mediach przedstawiono główne przyczyny takiej decyzji. Od czasu pandemii COVID-19 prowadzenie biznesu w branży odzieżowej stało się wyjątkowo wymagające. Długotrwałe ograniczenia, brak wydarzeń i okazji do spotkań, a następnie wojna oraz gwałtowny wzrost kosztów energii, produkcji, pracy, podatków i czynszów w centrach handlowych znacząco wpłynęły na stabilność rynku. Dodatkowym wyzwaniem okazała się rosnąca konkurencja ze strony chińskich platform sprzedażowych oraz globalnych koncernów sieciowych.
Zmiany te znalazły odzwierciedlenie również w zachowaniach klientek. Zakupy stały się bardziej przemyślane i ostrożne – mniej spontaniczne, częściej podporządkowane kontroli domowego budżetu. Tam, gdzie wcześniej klienci decydowali się na kilka kreacji, dziś poszukują jednego, uniwersalnego produktu, który sprawdzi się w wielu sytuacjach: w pracy, na co dzień i podczas wyjątkowych okazji.
Rozumiemy te potrzeby i zmiany rynkowe, jednak po pięciu latach intensywnej walki o utrzymanie i rozwój marki doszliśmy do momentu, w którym dalsze prowadzenie działalności przestało być możliwe w dotychczasowej formule.
Sklepy w Galerii Północnej w Warszawie, w Galerii Bronowice w Krakowie oraz w Millenium Hall w Rzeszowie będą otwarte do 31 grudnia. Sklepy w Plazie i Galerii Rzeszów będą działały jeszcze przez kilka kolejnych miesięcy.

Ostatnie zakupy i przyszłość online
Vissavi zaprasza klientki na ostatnie zakupy. Wszystkie produkty w sklepach stacjonarnych zostały przecenione choćby do 80%. Zakup ostatnich modeli ma pomóc marce w opróżnieniu magazynu i zdrowym zamknięciu sprzedaży tradycyjnej. Jak zapowiadają przedstawiciele marki, sklep online będzie działał bez zmian.
Vissavi to polska marka istniejąca na rynku od 2001 r. Jej początki to spełnienie dziecięcych marzeń założycielki firmy i obecnej dyrektor kreatywnej Agaty Blok. A wszystko zaczęło się od naszkicowanych pięciu fasonów uszytych w zaledwie trzech rozmiarach, które sprzedały się w tempie ekspresowym. Sukces sprawił, iż firma zaczęła rozwijać autorską kolekcję – klasyczne formy, oryginalne dzięki detalom, to przedsmak stylu, jaki do dziś charakteryzuje kolekcję Vissavi. Pierwsze modele uszyła zaprzyjaźniona pracownia krawiecka, dziś firma współpracuje na stałe z kilkunastoma zakładami produkcyjnymi w Polsce. Dystrybucja odzieży odbywa się na terenie całej Polski za pośrednictwem 13 sklepów stacjonarnych, 40 multibandowych oraz sklepu online. Marka stawia na własną sieć sprzedaży i sukcesywnie dąży do jej rozwoju.

4 godzin temu




![Damian Kołata, 7R: czas na nowe lokalizacje [KOMENTARZ]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/12/damian-kolata-7r.jpg)

![[RAPORT] Colliers: polski kapitał napędza inwestycje w nieruchomości](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/park-handlowy2.jpg)
