Od 1 marca czeski przewoźnik Leo Express zaoferuje pasażerom szybkie i komfortowe połączenie Warszawa-Kraków, a dalej aż do Pragi. Ceny biletów w przedsprzedaży mają zaczynać się już od 9 zł, co czyni ofertę niezwykle atrakcyjną nie tylko dla turystów, ale też dla osób regularnie podróżujących między największymi miastami Polski.
Leo Express uruchamia połączenie Warszawa-Kraków
Uruchomione przez Leo Express połączenie Warszawa-Kraków to przedłużenie dotychczasowej trasy ze stolicy Małopolski do Pragi. Dzięki niemu pasażerowie z Warszawy zyskają bezpośrednią możliwość podróży aż do Czech, bez konieczności przesiadek. Na trasie pojadą nowoczesne składy Stadler Flirt, które już dziś uchodzą za jedne z najbardziej komfortowych w Europie. W standardzie podróżni znajdą klimatyzację, przestronne wnętrza, bezpłatne i szybkie 5G Wi-Fi, a także rozwiązania przyjazne osobom z ograniczoną mobilnością.
We have launched ticket sales for our new Krakow – Warsaw line! Starting March 1, 2026, we will operate twice daily on the Prague – Krakow – Warsaw route and back. We will also increase the number of Krakow – Prague services up to 4 per day.@VisitCZ @CZinWarsaw pic.twitter.com/hsj8nOgP3q
— Leo Express (@leoexpress) August 27, 2025
Oferta Leo Express obejmuje kilka klas podróży. Najbardziej ekonomiczną opcją będzie Economy, idealna dla osób poszukujących taniego biletu. Wersja Business zapewni więcej przestrzeni i dodatkowe udogodnienia. Najwyższy, ale jednocześnie najdroższy standard zaoferuje Premium, czyli luksusowa strefa z zaledwie sześcioma fotelami, indywidualną obsługą i serwisem obejmującym m.in. napoje alkoholowe, takie jak prosecco.
Rozkład zakłada, iż pociągi będą kursować dwa razy dziennie, a podróżni skorzystają zarówno z kursów dziennych, jak i nocnych. Pełny rozkład z godzinami wszystkich kursów nie został jeszcze opublikowany. Na chwilę obecną znane są tylko pojedyncze przykładowe godziny, m.in. poranny wyjazd z Warszawy o godzinie 7:21 i popołudniowy kurs z Krakowa o 14:30, i dalej do Pragi. W drugą stronę pociąg wyruszy z Pragi o 12:23 i przyjedzie do Warszawy o 21:43. Przewoźnik przekonuje, iż podróże nocne zaplanowano w taki sposób, aby dotrzeć do celu wczesnym rankiem.
Polska jest dla Leo Express tradycyjnym rynkiem. Spełniamy oczekiwania pasażerów i rozszerzamy ofertę o połączenia krajowe na trasie Kraków-Warszawa – mówi Peter Köhler, dyrektor generalny Leo Express.
Jadę pierwszym pociągiem Leo Expess z Krakowa do Warszawy. Dzisiaj to tylko przejazd promocyjny, ale od marca 2026 PKP Intercity będzie miało taką konkurencję.
Zwrócicie uwagę na najwyższą klasę z wielkimi rozkładanymi fotelami.#konkurencja
#leoexpress
#PKPIntercity
#kolej
pic.twitter.com/q0Z4MCJWX3
— Lukasz Malinowski (@Lukasz_Malin) August 27, 2025
Czesi kontra PKP Intercity
Nowe połączenie to nie tylko wygoda dla podróżnych, ale też istotny krok w integracji transportowej regionu. Ambasador Republiki Czeskiej w Warszawie, Břetislav Dančák, podkreślił, iż otwarcie trasy Warszawa-Kraków-Praga przyczyni się do jeszcze lepszej współpracy gospodarczej i turystycznej między oboma krajami.
Ambasada Republiki Czeskiej w Warszawie z euforią wita nowe połączenie kolejowe między Czechami a Polską. Wierzymy, iż przyczyni się ono do jeszcze lepszej współpracy między naszymi krajami – podkreśla ambasador Břetislav Dančák.
Uruchomione przez Leo Express połączenie Warszawa-Kraków to nie tylko kolejna opcja podróży, ale także początek końca monopolu PKP Intercity na tej trasie. Od września do walki o pasażerów dołączy bowiem inny czeski gracz – RegioJet. Choć szczegółowy rozkład zostanie dopiero opublikowany, już teraz wiadomo, iż RegioJet planuje codzienne kursy, a w kolejnych latach zamierza mocno rozszerzyć swoją obecność w Polsce, między innymi na trasie z Gdańska do Krakowa. Dzięki obecności czeskich przewoźników polscy pasażerowie po raz pierwszy zyskują realną alternatywę dla usług PKP Intercity.
Czeski RegioJet szuka pracowników w Polsce! Płacą więcej niż PKP Intercity