Na czele Rady Turystyki stanął prof. Bartłomiej Walas

8 godzin temu

W Warszawie odbyło się pierwsze posiedzenie Rady Turystyki – nowego organu doradczo-opiniodawczego powołanego przez Ministra Sportu i Turystyki w kwietniu 2024 roku. Jej zadaniem będzie wspieranie działań na rzecz rozwoju turystyki w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjności, cyfryzacji oraz zrównoważonego rozwoju branży.

Posiedzenie zwołał wiceminister sportu i turystyki Ireneusz Raś, który podkreślił, iż powołanie Rady to istotny krok w kierunku stworzenia platformy współpracy pomiędzy przedstawicielami sektora publicznego, nauki i biznesu turystycznego.

– Rada Turystyki ma być miejscem merytorycznego dialogu, w którym będziemy wspólnie pracować nad rozwiązaniami realnie wzmacniającymi konkurencyjność polskiej turystyki. Wierzę, iż dzięki wiedzy i doświadczeniu członków Rady zrealizujemy wiele ważnych inicjatyw – zaznaczył minister Raś.

Prof. Bartłomiej Walas przewodniczącym Rady

Na przewodniczącego Rady Turystyki powołano prof. Bartłomieja Walasa – dziekana Wydziału Turystyki i Rekreacji w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej, byłego wiceprezesa Polskiej Organizacji Turystycznej oraz eksperta z wieloletnim doświadczeniem w zakresie marketingu i promocji destynacji turystycznych.

Rada Turystyki liczy ośmiu członków reprezentujących najważniejsze środowiska branży. W jej skład wszedł m.in. Ireneusz Węgłowski, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego (IGHP), który będzie współpracować z resortem przy opracowywaniu rekomendacji dla sektora hotelarskiego.

Jak informuje IGHP, nowy zespół ekspertów ma wspierać ministerstwo w zakresie analizy trendów, rozwoju produktów turystycznych, poprawy jakości usług oraz dostosowania polskiej oferty do oczekiwań turystów krajowych i zagranicznych.

Podczas inauguracyjnego posiedzenia Rady omówiono zasady jej funkcjonowania, kierunki działań oraz priorytety na najbliższy okres. Wśród tematów, które mają zostać podjęte w najbliższych miesiącach, znalazły się m.in.:

  • zwiększenie roli danych i analiz w planowaniu rozwoju turystyki,
  • promocja Polski jako całorocznego kierunku podróży,
  • wsparcie cyfrowej transformacji obiektów turystycznych,
  • rozwój kadr i kompetencji w sektorze HoReCa.

Członkowie Rady podkreślają, iż chcą działać ponad podziałami i skoncentrować się na praktycznych rozwiązaniach, które mogą przynieść korzyści całej branży – od hotelarzy i organizatorów turystyki, po samorządy i instytucje kultury.

Idź do oryginalnego materiału