Nowe ciągniki Steyr Plus – więcej mocy, więcej precyzji, więcej możliwości dla rolnika

4 godzin temu

Marka Steyr wprowadza do swojej oferty ciągników serii Plus nowe rozwiązania techniczne, które realnie ułatwią Ci codzienną pracę – zarówno w gospodarstwie, jak i w transporcie czy przy obsłudze ładowacza czołowego.

Co się zmieniło? Sporo – od przekładni, przez hydraulikę, aż po nowy ładowacz dopasowany do konstrukcji ciągnika. Wszystko po to, by jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby nowoczesnego rolnika.

Dwie przekładnie w Plusie – wybierz to, co Ci pasuje

Do tej pory ciągniki Steyr Plus były dostępne z przekładnią S-Control II 24F/24R z dwubiegowym powershiftem, umożliwiającym jazdę z prędkością do 40 km/h. Teraz największe modele – 4100, 4110 i 4120 Plus (od 100 do 117 KM) – możesz zamówić także z nową elektrohydrauliczną przekładnią powershuttle 12F/12R.

To idealne rozwiązanie dla użytkowników pracujących intensywnie z ładowaczem czołowym. Nowa przekładnia umożliwia szybkie i płynne zmiany kierunku jazdy bez użycia sprzęgła – wystarczy przesunąć dźwignię. Przekładnia została zaprojektowana z myślą o komforcie pracy i maksymalnej wydajności.

Więcej siły, większy prześwit, lepszy uciąg

Ciągniki Steyr Plus mają teraz większy zbiornik paliwa – 130 litrów, co oznacza dłuższą pracę bez tankowania. Prześwit zwiększono aż o 75 mm – do 480 mm, co znacznie ułatwia pracę na nierównym terenie i w uprawach rzędowych.

Dzięki większej masie całkowitej (7 t) i nowej pompie hydraulicznej 82 l/min, ciągnik poradzi sobie bez problemu z cięższym osprzętem. Tylny TUZ podniesie teraz do 4700 kg (wcześniej 4400 kg), a opcjonalny nowy przedni WOM z mokrym sprzęgłem zwiększy trwałość i zmniejszy koszty serwisowania.

Steyr Plus – nowe możliwości w ciągniku, fot. mat. prasowe

Hamulec-sprzęgło i precyzyjne prowadzenie – na Plus

Podczas pracy z ładowaczem czołowym przyda się też funkcja „hamulec-sprzęgło” – wystarczy nacisnąć pedał hamulca, by zatrzymać ciągnik i odłączyć napęd bez potrzeby wciskania sprzęgła. To oszczędza czas i poprawia płynność pracy.

Dodatkowo, już pod koniec 2025 roku modele z przekładnią powershuttle będą dostępne z elektrycznym systemem automatycznego prowadzenia, co znacznie ułatwi precyzyjną pracę w polu. A dzięki opcjonalnej telematyce, dane z ciągnika możesz przesyłać w czasie rzeczywistym – np. do komputera w biurze.

Nowy ładowacz Steyr S635 – dopasowany do ciągnika, fot. mat prasowe

Nowy ładowacz S635 – dopasowany do ciągnika

Wraz z nowymi modelami debiutuje ładowacz czołowy Steyr S635, zaprojektowany specjalnie do ciągników serii Plus. Oferuje udźwig 2098 kg i maksymalną wysokość podnoszenia 3,8 m. Może być montowany fabrycznie lub jako opcja dealerska.

Nowa konstrukcja ładowacza to:

  • zakrzywiony wysięgnik poprawiający widoczność,
  • mechanizm samopoziomowania pod wysięgnikiem,
  • zintegrowane, ukryte przewody hydrauliczne chroniące przed uszkodzeniem,
  • automatyczna blokada, wskaźnik poziomu osprzętu, zawór trzeciej funkcji i zawieszenie ładowacza,
  • a do tego nowa łyżka stożkowa o dużej pojemności z odwracalną krawędzią roboczą.

Na Plusie – komfort kabiny i automatyzacja

Modele z przekładnią 24F/24R oferują elektroniczne sterowanie tylnym TUZ-em, automatyczny WOM i mechaniczną amortyzację kabiny. W opcji dostępny jest również system automatycznego prowadzenia i zmienne przełożenie układu kierowniczego, które poprawia skrętność maszyny.

Steyr Plus – ciągnik dla tych, którzy chcą więcej

Nowe modele Steyr Plus to wszechstronne maszyny do prac polowych, transportowych i załadunkowych. Możliwość wyboru przekładni, większa siła podnośnika, nowe rozwiązania hydrauliczne i dopasowany ładowacz sprawiają, iż te ciągniki jeszcze lepiej odpowiadają na potrzeby nowoczesnego gospodarstwa.

Jeśli szukasz ciągnika, który poradzi sobie z ciężką pracą, a jednocześnie zapewni komfort, precyzję i opcje automatyzacji – nowy Steyr Plus może być dokładnie tym, czego potrzebujesz.

Idź do oryginalnego materiału