Nowy sklep Duka wyznacza standardy dla przyszłych lokalizacji w Polsce

5 godzin temu

22 grudnia w warszawskiej Fabryce Norblina otwarto pierwsze Studio Duka, concept store wyznaczający nowy kierunek rozwoju sieci w Polsce. To nie jest typowy salon sprzedaży – nowa przestrzeń łączy prezentację produktów, doświadczenie klienta i budowanie relacji.

Studio Duka powstało z myślą o odzyskaniu znaczenia handlu stacjonarnego jako miejsca inspiracji i świadomych wyborów. Klienci mogą tu zobaczyć produkty w realnym kontekście użytkowym, poczuć skandynawską estetykę łączącą prostotę z wysoką jakością, a także skorzystać z eksperckiego doradztwa zespołu Duka, opartego na praktycznym doświadczeniu.

Kolejne otwarcia już w 2026 roku

Nowy koncept stawia na interakcję i doświadczenie, a nie wyłącznie na sprzedaż. To krok w stronę transformacji tradycyjnych salonów home & living w przestrzenie, które angażują klienta, inspirują i wzmacniają jego świadomość zakupową. Otwarcie Studia Duka w Fabryce Norblina jest pierwszym krokiem w nowej fazie rozwoju marki. W 2026 roku marka planuje kolejne otwarcia i konsekwentną rozbudowę sieci salonów własnych.

– Studio Duka to wzorzec dla przyszłych lokalizacji i istotny element naszej długofalowej strategii rozwoju marek z segmentu home & living.” To kolejny etap realizacji naszej wizji: budowania marek, które tworzą realną wartość – dla klientów, partnerów i całego ekosystemu – podkreśla Maciej Biesiada, CEO Biesiada Invest.

Ponad 100 lat na rynku

Historia firmy Duka zaczęła się, gdy w 1920 r. Hjalmar Blomkvist otworzył swój pierwszy sklep ze szkłem, porcelaną i naczyniami kuchennymi w szwedzkim mieście Linköping. Dzięki jego zaangażowaniu i ciężkiej pracy przedsiębiorstwo rozwijało się, co zaowocowało kolejnymi filiami na terenie całej Szwecji. W ten sposób zostały położone podwaliny pod to, czym Duka jest obecnie.

Gdy Blomkvist po latach działalności przeszedł na emeryturę, sprzedał swoją firmę nowym właścicielom, którzy kontynuowali jej rozwój. niedługo była ona znana w całej Szwecji – doceniano ją za wysoką jakość produktów i znakomitą obsługę klienta.

Punktem przełomowym w historii firmy był rok 1962. Wtedy to dawna firma Hjalmara Blomkvista połączyła się z 16 innymi sklepami sprzedającymi szkło oraz porcelanę i razem stworzyli sieć Duka. Nowe przedsiębiorstwo inwestowało przede wszystkim w rozwój własnego wzornictwa, co przyniosło znakomite efekty, a niektóre z projektowanych wówczas, klasycznych produktów są sprzedawane do dnia dzisiejszego. Dzięki unikalnemu designowi, doskonałej obsłudze i wysokiej jakości, marka Duka stała się rozpoznawalna w całej Szwecji, a jej skandynawski rodowód do dzisiaj widoczny jest w każdym aspekcie funkcjonowania firmy. W 1999 roku Duka rozpoczęła swoją działalność w Warszawie.

Idź do oryginalnego materiału