Podróże koleją do Ciechocinka – od grudnia do trzynastu par pociągów dziennie

4 godzin temu

Po długiej przerwie podróżni odzyskają dostęp do sieci kolejowej w trzech lokalizacjach woj. kujawsko-pomorskiego. Najbliższa zmiana nastąpi już 14 grudnia, kiedy pierwszy skład ruszy w kierunku Ciechocinka. Samorząd zapowiada uruchomienie maksymalnie 13 par pociągów dziennie na trasie do uzdrowiska. Polregio związało się kontraktem na realizację przewozów do końca dekady.

Trwa przebudowa 7-kilometrowego fragmentu linii kolejowej nr 245. W efekcie prac modernizacyjnych pociągi będą mogły kursować na tej trasie z prędkością do 120 km/h. Wartość całego przedsięwzięcia się wynosi niemal 47 mln zł brutto. Roboty na zlecenie Polskich Linii Kolejowych (PLK) są realizowane przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (PPM-T).

Zakres robót na trasie do Ciechocinka

Ekipy budowlane wymieniły 12 tys. podkładów oraz przywróciły pełną funkcjonalność ośmiu przejazdów kolejowo-drogowych. Modernizacja objęła również infrastrukturę peronową w trzech miejscowościach: Ciechocinku, Odolionie oraz Aleksandrowie Kujawskim. W rezultacie przeprowadzonych prac podróż z Aleksandrowa do kurortu zajmie 10 min, a dojazd z Torunia ulegnie skróceniu do 30 min. Władze regionu planują dodatkowo połączyć uzdrowisko z Bydgoszczą – bezpośrednie składy pojawią się na tej trasie w 2026 r.

Jestem przekonany, iż to połączenie wpłynie nie tylko na rozwój uzdrowiska Ciechocinek, ale też – łącząc komunikacyjnie Ciechocinek i Toruń, dwa ważne ośrodki turystyczne – na rozwój regionu – podkreśla Piotr Całbecki, marszałek woj. kujawsko-pomorskiego.

PKP SA rzekomo zabezpieczyła 15 mln zł na gruntowny remont dworca kolejowego w Ciechocinku. Czy podróżni doczekają się obiektu spełniających wymagania współczesnych pasażerów?

Powrót pociągów na trasę Rypin – Brodnica

Kolejna reaktywacja nastąpi pod koniec 2026 r. na liniach kolejowych nr 33 i 208 łączących Rypin z Brodnicą. Minimum 6 par pociągów dziennie zapewni Arriva RP, która wygrała przetarg na obsługę tego kierunku. Finansowanie przewozów weźmie na siebie administracja wojewódzka.

Modernizację infrastruktury torowej na liniach kolejowych nr 33 i 208 za ponad 140 mln zł brutto również realizuje PPM-T. Wykonawca wymienia szyny i podkłady, a także naprawia przejazdy oraz obiekty inżynieryjne. Stacja w Rypinie również przejdzie gruntowną przebudowę. Po zakończeniu robót składy osiągną prędkość 120 km/h, skracając podróż z Rypina do Jabłonowa Pomorskiego o kwadrans.

Ta sama spółka przewozowa obsłuży również wznowione kursy z Laskowic Pomorskich do Wierzchucina w powiecie tucholskim – także od grudnia 2026 r.

Fot. Mikołaj Kuras dla UMWKP

Zobacz również:

8 par pociągów dziennie do Ciechocinka – umowa z POLREGIO podpisana
Pociągi wrócą do Ciechocinka
Idź do oryginalnego materiału