Polski Holding Hotelowy (PHH) przedstawił nową strategię rozwoju na lata 2025-2034. W tym okresie firma będzie się koncentrować na inwestycjach, na które łącznie przeznaczy 1,2 mld PLN. W 2025 roku będzie to 220 mln PLN. Strategia, której hasłem przewodnim jest „Z natury gościnni”, zakłada również podział posiadanych obiektów na trzy linie biznesowe: Miasto, Kurort oraz Uzdrowisko. W 2034 roku przychody Grupy Kapitałowej PHH mają wynieść 879 mln PLN, a planowana marża EBIDTA ma wzrosnąć o 156 proc. do 27,5 proc. i EBIDTA wyniesie 239 mln PLN.
– Polski Holding Hotelowy istnieje od 2019 roku, skupiając należące do Skarbu Państwa hotele i obiekty noclegowe. W tej chwili w naszym portfolio mamy 53 obiekty. Po etapie konsolidacji przyszła pora na uporządkowanie struktury, komercjalizację oraz wzmocnienie naszej pozycji lidera rynku hotelarskiego w Polsce – mówi Rafał Kincer, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego.
Trzy linie biznesowe – hotele dla różnych grup gości
Nowa strategia PHH na lata 2025-2034 opiera się na czterech filarach: segmentowości, doskonałości komercyjnej, efektywności wewnętrznej oraz rozwoju nowych modeli biznesowych. Portfolio PHH zostało podzielone na trzy linie biznesowe: Miasto, Kurort oraz Uzdrowisko. W pierwszej grupie znalazły się hotele biznesowe, oparte na markach franczyzowych globalnych sieci hotelarskich. W większości są to dziś hotele, które przeszły już modernizację lub są w jej trakcie.
Z kolei w grupie obiektów kurortowych znajdą się obiekty kierowane do gości szukających odpoczynku, dla których istotny jest dobrostan i holistyczne podejście do zdrowia oraz wyjątkowa jakość usług w zgodzie z naturą. W uzdrowiskach miejsce i opiekę znajdą osoby wymagające poprawy zdrowia, rehabilitacji, jak i te, dla których ważna jest profilaktyka zdrowotna. W segmencie Kurort oraz Uzdrowisko PHH będzie rozwijał swoje dwie marki własne. PHH pragnie inspirować Polaków do życia w dobrostanie, dbałości i troski o siebie. Celem jest tworzenie przestrzeni i rozwiązań, które wspierają zdrowie, równowagę oraz poczucie satysfakcji z życia na każdym jego etapie.
Czas intensywnych inwestycji
W 2025 roku Grupa PHH przeznaczy 220 mln PLN na modernizację hoteli. W przyszłym roku będzie to 211 mln PLN, a w 2027 roku 223 mln PLN.
– Wartość trwających w tej chwili inwestycji w pięciu obiektach z łącznie 900 pokojami wyniesie 450 mln PLN. W ciągu ostatnich dziesięciu miesięcy zakończyliśmy inwestycje na łączną kwotę 350 mln PLN. To między innymi modernizacja hotelu Four Points by Sheraton we Wrocławiu, który został otwarty 30 kwietnia czy voco w Katowicach, który pierwszych gości przyjmie 30 czerwca. Rozwój infrastruktury hotelowej, efektywność finansowa i zrównoważony rozwój to priorytety PHH na najbliższe lata – mówi Agnieszka Malinowska, członkini zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego.
W tej chwili w modernizacji znajdują się hotele m.in. w Krakowie, Poznaniu, Krynicy Zdrój, Międzyzdrojach czy Świnoujściu. Modernizacja obiektów wpłynie na zwiększenie średniego obłożenia oraz poprawę konkurencyjności obiektów, których wykończenie odbiegało od standardów rynku.
Nowa strategia zakłada również realizację modelu Asset Light, czyli koncentracji na dzierżawie
i zarządzaniu hotelami, które nie należą do PHH. Zarząd widzi również możliwość dalszej konsolidacji dla grupy. W tej chwili realizowane są prace analityczne związane z kompleksem Uzdrowisko Krynica-Żegiestów w Krynicy-Zdroju. Grupa zakłada także współpracę przy budowie Centralnego Portu Komunikacyjnego, dla którego jest naturalnym partnerem przy realizacji inwestycji hotelowych.
Ambitne plany w obszarze wyników finansowych
Przychody Grupy PHH w 2025 wyniosą około 600 mln PLN. Według przyjętej strategii w 2034 roku będzie to 879 mln PLN, co oznacza wzrost o 68 proc. w stosunku do 2024 roku. Największe przychody mają pochodzić z linii Miasto (367 mln PLN). W przypadku linii Kurort będzie to 305 mln PLN, a Uzdrowisko 207 mln PLN. Planowana marża EBIDTA w omawianym okresie ma wzrosnąć o 156 proc. do 27,5 proc. i EBIDTA wyniesie 239 mln PLN.
Zwieńczeniem nowej strategii PHH jest zmiana logo, które odzwierciedla świeże podejście i kierunek rozwoju. Grupa, w której portfolio znajdują się zarówno własne marki, jak i uznane sieci międzynarodowe, swoją tożsamość podkreśla poprzez nowy slogan: „Z natury gościnni”.
– To kwintesencja naszej misji i wartości, w centrum stawiamy zarówno gości, jak i pracowników, dbając o ich dobrostan oraz otaczające nas środowisko. Cała strategia jest hołdem dla pokoleń polskich hotelarzy, którzy przez lata budowali wyjątkową tradycję gościnności. Dziś, czerpiąc z ich doświadczeń, łączymy najlepsze praktyki z nowoczesnym podejściem, by tworzyć miejsca, w których każdy czuje się wyjątkowo, w zgodzie z naturą, w trosce o ludzi i otoczenie – podsumowuje Rafał Kincer.
Źródło: PHH