Popeyes otwiera pierwszy lokal w Rzeszowie. Sieć przyspiesza ekspansję w Polsce

1 dzień temu

Amerykańska sieć fast food Popeyes, znana z dań ze smażonego kurczaka, ogłosiła otwarcie swojego pierwszego lokalu w Rzeszowie. Restauracja powstanie w centrum handlowym Millenium Hall przy al. Majora Wacława Kopisto 1. Będzie to 11. otwarcie Popeyes w Polsce w 2025 roku i pierwszy lokal sieci w województwie podkarpackim.

Sieć Popeyes konsekwentnie realizuje strategię rozwoju na polskim rynku. W tym roku otworzyła już 10 nowych punktów, m.in. w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Lokal w Rzeszowie będzie kolejnym krokiem w ogólnopolskiej ekspansji, która – jak zapowiada spółka – nabierze jeszcze większego tempa w najbliższych miesiącach.

Oprócz nowych lokalizacji, firma zapowiada także rekrutację pracowników do nowych restauracji, co wpisuje się w trend zwiększania zatrudnienia w branży gastronomicznej mimo wyzwań kosztowych i kadrowych.

W Polsce Popeyes rozwija się w kilku modelach operacyjnych – prowadzi restauracje wolnostojące z obsługą drive-thru, punkty w centrach handlowych oraz lokale uliczne w dużych miastach. Dzięki temu marka stara się dopasować do różnych typów konsumentów – zarówno tych, którzy szukają szybkiego posiłku w drodze, jak i osób odwiedzających galerie handlowe.

Aktualnie sieć posiada 20 restauracji w Polsce, a do końca 2025 roku planuje uruchomić jeszcze kilkanaście nowych punktów – zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w miastach średniej wielkości.

Popeyes to marka o ponad 50-letniej historii, założona w 1972 roku na przedmieściach Nowego Orleanu. Jej flagowym produktem jest kanapka z kurczakiem w chrupiącej panierce oraz zestawy z klasycznymi przyprawami Cajun. Sieć często porównywana jest do KFC, z którym bezpośrednio rywalizuje o pozycję lidera w segmencie dań z kurczaka.

W Polsce Popeyes zadebiutował we wrześniu 2023 roku, otwierając pierwszy lokal w warszawskich Złotych Tarasach. Otwarciu towarzyszyło ogromne zainteresowanie – kolejki ustawiały się na wiele godzin przed startem, a pierwsi klienci czekali choćby 40 godzin.

Ekspansja Popeyes wpisuje się w silny trend rozwoju rynku QSR (Quick Service Restaurants) w Polsce. W ostatnich latach obserwuje się wyraźny wzrost liczby lokali sieciowych, które starają się przyciągać klientów nie tylko ceną, ale także nowymi smakami i formatami obsługi.

Dla takich marek jak Popeyes czy KFC najważniejsze znaczenie ma regionalna dywersyfikacja, obejmująca miasta średniej wielkości, które coraz częściej stają się atrakcyjnymi lokalizacjami dla globalnych sieci gastronomicznych.

Idź do oryginalnego materiału