Prezes Modlina o budowie CPK: „To dla nas szansa, a nie zagrożenie”

1 miesiąc temu
Zdjęcie: Lotnisko w Modlinie, zdjęcie ilustracyjne Źródło:Shutterstock / Markus Mainka


Tomasz Szymczak, p.o. prezesa Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin, nie obawia się, iż powstanie Centralnego Portu Komunikacyjnego zagrozi regionalnym lotniskom, takim jak Modlin.


Tomasz Szymczak podkreśla, iż mniejsze porty będą obsługiwać inny ruch, głównie low-costowy i czarterowy, co stwarza dla nich perspektywy rozwoju. Lotnisko w Modlinie planuje rozbudowę terminalu i nowych gate’ów.


Prezes Modlina o CPK
– Budowa przyszłego lotniska centralnego dla Polski nie wyklucza istnienia lotnisk regionalnych. Zasadniczo może być to lotnisko droższe niż lotniska regionalne, które nastawione są na trochę inny ruch. Tak iż komplementarnie lotniska nie tylko na Mazowszu, w Polsce centralnej, ale także szerzej, w strefie oddziaływania przyszłego centralnego lotniska będą istnieć, bo będą obsługiwały trochę inny ruch. Jak wiemy, szefowie wielu low-costowych przewoźników w Europie nie widzą swojej aktywności na nowym centralnym lotnisku, tylko raczej chcą mieć, jak wszędzie w Europie i na świecie, dedykowaną infrastrukturę dla siebie – powiedział Tomasz Szymczak.Wkrótce decyzje ws. CPK


CPK stało się gorącym tematem po zmianie władzy w październiku 2023 roku. Decyzje dotyczące przyszłości projektu, który ma powstać między Warszawą a Łodzią, mają zapaść wkrótce. Obawy dotyczące wpływu nowego hubu na regionalne lotniska są często dyskutowane, ale władze Modlina są spokojne o przyszłość portu, który znajdzie się w strefie oddziaływania CPK.


W ciągu ostatnich lat lotniska w Gdańsku, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu znacznie się rozwinęły, pełniąc istotną funkcję w regionach. W 2023 roku lotniska regionalne obsłużyły 33,2 mln pasażerów, co stanowi 12% wzrost w porównaniu do 2019 roku. Prognozy na przyszłość są optymistyczne – według ULC, w 2040 roku polskie lotniska mają obsłużyć 96,4 mln pasażerów, z czego regionalne ponad 50 mln.


Inwestycje na Modlinie


Modlin planuje dalsze inwestycje, w tym rozbudowę terminalu, zwiększenie liczby płyt postojowych i budowę nowej drogi startowej. Władze lotniska widzą również potencjał w transporcie cargo.


CPK ma stać się głównym węzłem transportowym Polski, łączącym ruch lotniczy, kolejowy i drogowy, położonym między Warszawą a Łodzią.
Idź do oryginalnego materiału