Strategiczna inwestycja dla woj. świętokrzyskiego obejmuje całkowitą przebudowę infrastruktury kolejowej na trasie, która komunikuje Kielce z Krakowem, Łodzią, Radomiem i Warszawą, a także pełni istotną rolę w przewozie towarów w tej części Polski. Roboty będą podzielone na trzy etapy. Dla odcinków Skarżysko-Kamienna–Tumlin i Sitkówka Nowiny–Kozłów gotowa jest już dokumentacja projektowa. realizowane są przygotowania do opracowania jej dla trasy Nowiny–Tumlin i stacji Kielce Główne.
Zakres prac obejmuje:
- wymianę torów, sieci trakcyjnej i systemów sterowania ruchem,
- budowę nowoczesnych, dostępnych dla wszystkich peronów,
- realizację nowych wiaduktów i przejść podziemnych,
- modernizację przejazdów kolejowo-drogowych,
- podniesienie prędkości pociągów do 120 km/godz. oraz zwiększenie przepustowości linii.
Projekt ma na celu skrócenie czasu przejazdu oraz ułatwienie dostępu do kolei dla mieszkańców regionu. Modernizacja linii nr 8, łączącej Kielce z Krakowem, Łodzią, Radomiem i Warszawą, ma najważniejsze znaczenie dla komunikacji pasażerskiej i towarowej w Polsce.
Przeczytaj także: Ostatni odcinek linii Warszawa–Lublin. Przygotowania do przebudowy