Stabilne WiFi w hotelu gwarancją satysfakcji i stabilności usług dodanych dla gości.

9 godzin temu

Dzisiaj trudno wyobrazić sobie hotel, często choćby lokal usługowy, bez sprawnie działającego WiFi. choćby prywatni właściciele lokali na wynajem, prześcigając się ofertami, reklamują na różne sposoby bezprzewodowy dostęp do internetu, jako dodatkowy atut najmu.

Podobnie jak telefony, WiFi przyczyniło się do olbrzymiego skoku cywilizacyjnego. Co więcej, stało się synonimem dostępu do internetu, często bez ograniczeń, w odróżnieniu od „przepełniających się” momentami sieci GSM.

Sama historia WiFi sięga początku lat siedemdziesiątych ubiegłego stulecia, kiedy to wdrożony pierwszy projekt ALOHAnet, służący bezprzewodowemu przesyłaniu danych.

W 1985 roku amerykańska agencja FCC udostępniła częstotliwości 2,5 oraz 5 GHz i 900 MHz jeszcze w paśmie nielicencjonowanym a już w latach dziewięćdziesiątych firmy NCR oraz AT&T połączyły bezprzewodowo kasy sklepowe. Późniejsze lata to zwiększanie wydajności pasma, aż do utworzenia, w 1999 roku, standardu Wi-Fi Alliance, dającego początek pierwszym komercyjnym projektom.

Obecnie WiFi to już nie tylko internet „bez kabli”, to również medium do komunikacji rzeczy (IoT) oraz stabilna komunikacja rozwiązań „smart home”.

Fot.: Materiały prasowe Netia

Jesteśmy aktualnie na etapie promocji standardu WiFi 7 (oficjalnie IEEE 802.11be), który zapewni znaczący wzrost prędkości i wydajności, w porównaniu do poprzednich generacji, dzięki zastosowaniu szerszych kanałów (320 MHz), nowszej modulacji 4K-QAM oraz funkcji Multi-Link Operation (MLO), która umożliwia jednoczesne korzystanie z wielu pasm częstotliwości. To z kolei zredukuje opóźnienia, dostarczy większą stabilność i lepszą zdolność do obsługi wielu urządzeń, co uczyni z WiFi idealne rozwiązanie dla gier, rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR) oraz zaawansowanych zastosowań przemysłowych.

W biznesie, a w szczególności w hotelach, to nieodzowny element oferty dla klientów. Dla gości oznacza to m.in. możliwość korzystania z social mediów, platform streamingowych, a choćby pracy zdalnej.

Fot.: Materiały prasowe Netia

Sposób projektowania sieci WLAN (https://www.netia.pl/pl/srednie-i-duze-firmy/produkty/it-solutions/netia-wlan) w hotelach często znacząco odbiega od wdrożeń dla klientów indywidualnych czy małego biznesu, jak kawiarnia czy restauracja. Właściciele hoteli lub franczyzodawcy określają warunki jakościowe, w tym wymogi standaryzacji, które powinien spełnić dostawca internetu. Usługa, na koniec musi działać w trybie ciągłym i odzwierciedlać potrzeby biznesu, w tym restrykcyjne wymagania czasu reakcji czy usunięcia potencjalnej awarii. Często usługa WLAN stanowi łącznik dla wielu wewnętrznych rozwiązań hotelu. Od komunikacji z aplikacją obiektu, poprzez organizowane konferencje branżowe, zapewnienie komunikacji wewnętrznej i z dostawcami, aż do obsługi systemów monitoringu (CCTV), klimatyzacji i ogrzewania, systemów przeciwpożarowych i alarmowych.

WiFi, wraz z dodatkowymi platformami, często bywa wykorzystywane jako dodatkowy kanał informacji o ofercie hotelu i dostarcza kompleksowe dane o użytkowniku sieci WiFi. Tak działa WiFi Marketing (https://www.netia.pl/pl/srednie-i-duze-firmy/produkty/komunikacja-i-promocja/komunikacja-z-klientami/wifi-marketing). Buduje bliższe relacje gości hotelowych z właścicielem, który może lepiej odpowiadać w czasie rzeczywistym na ich oczekiwania.

Urządzenie końcowe, jak telefon czy komputer, lokalizuje jego właściciela zapewniając bieżącą informację o jego położeniu, które może być istotne w przypadku sytuacji zagrożenia i potrzeby nagłej ewakuacji. Sieć WiFi może być też doskonałym narzędziem do nawigacji gościa hotelowego po obiekcie i wyznaczania np. trasy do samochodu pozostawionego na obszernym parkingu.

Operatorom udaje się często integrować wszystkie wymagania w ramach jednego rozwiązania, budując sieci WLAN oparte o dowolną platformę sprzętowo – usługową.

Dodatkowo, w dobie dodatkowych regulacji na rynku jak chociażby DATA Act, którego celem jest zwiększenie kontroli użytkowników nad ich danymi, ułatwienie dostępu do danych dla innych podmiotów, umożliwienie wykorzystania tych danych w sytuacjach kryzysowych przez organy publiczne, dostarczenie przez operatora profesjonalnie zaprojektowanej infrastruktury – zyskuje inne znaczenie.

Najistotniejsze jest przecież, żeby na koniec, zarówno użytkownik sieci WiFi jak i klient, który ją udostępnia, mógł mieć wsparcie zaufanego partnera w biznesie i skupił się wyłącznie na celach biznesowych, a nie na bieżącej obsłudze sieci.

Idź do oryginalnego materiału