Na tegorocznych targach Transport Logistic 2025 w Monachium firma Stadler zaprezentowała swoją nową platformę lokomotywy EURO DuFour. Ta czteroosiowa jednostka została opracowana w zakładzie Stadlera w Walencji, by konkurować z takimi konstrukcjami jak Vectron od Siemensa czy Traxx od Alstomu.

EURO DuFour wyróżnia się modułową budową, dzięki której można ją dostosować do różnych wymagań eksploatacyjnych. Posiada wysoką moc, niską masę i dużą elastyczność, umożliwiającą jej poruszanie się po liniach kolejowych kategorii C (C2/C3/C4). Podstawowa masa tej lokomotywy wynosi 80 ton, ale istnieje możliwość zwiększenia jej do 90 ton poprzez zamontowanie dodatkowego modułu z bateriami.
Nowa platforma Stadlera jest częścią zamówienia obejmującego do 129 jednostek dla SBB Cargo. EURO DuFour dostępny będzie w różnych wariantach: w pełni elektrycznym, przystosowanym do napięć zasilania 1,5 kV DC, 3 kV DC, 15 kV 16,7 Hz AC i 25 kV 50 Hz AC; w wersji bimodalnej z generatorem diesla; oraz w wersji bimodalnej z akumulatorami. Lokomotywa osiąga maksymalną moc 7000 kW w trybie elektrycznym, 2000 kW w trybie akumulatorowym i 1000 kW w trybie diesla. Siła pociągowa przy ruszaniu wynosi 350 kN.
CARGOUNIT inwestuje w 22 nowe lokomotywy Vectron MS
Nazwa EURO DuFour nawiązuje zarówno do najwyższego szczytu Szwajcarii — Dufourspitze — jak i do liczby osi w lokomotywie. Początkowa sprzedaż obejmie rynek niemiecki, austriacki oraz szwajcarski.