Usługi dla Hoteli, rola dostawcy w procesie zarządzania i optymalizacji procesów obsługowych.

3 godzin temu

Od kiedy pamiętam w hotelach najważniejsze było wygodne łóżko i śniadanie. Z czasem doszedł do tego internet, dostarczany bezprzewodowo. Przecież nikt nie jedzie do hotelu oglądać seriali. Ale… z klienta stałem się też dostawcą i moja perspektywa znacząco się zmieniła. Zacząłem zwracać uwagę na detale, o których wspominali klienci w swoich zapytaniach ofertowych. „Czy dysponują państwo kompleksowym rozwiązaniem, zawierającym usługi gwarantujące nieprzerwany dostęp do produktów i usług hotelu?”

Czy spełniają Państwo wymogi standaryzacji? A cóż to znaczy?

Każdy odpowie, iż tak, ale diabeł tkwi w szczegółach. O jakich usługach mówimy? PMS, internet dla gości i pracowników hotelu i o jaki w ogóle tutaj standard chodzi?

Generalnie na rynku funkcjonuje wyraźny podział pomiędzy hotele własnościowe i te, które stanowią część znanej marki, sieci hoteli – hotele franczyzowe. Oczywiście znalazłoby się jeszcze kilka innych kategorii, jak obiekty dzierżawione, zarządzane czy popularne ostatnio Condo Hotele, ale to właśnie na franczyzobiorcy spoczywa największa odpowiedzialność za jakość usług w hotelu.

Z czasem, dotarło do mnie, iż jest wiele obiektów o zróżnicowanych potrzebach. Z punktu widzenia operatora, w naturalny sposób skupia się on na aspektach technicznych.

Nie dostarczy przecież ręczników czy nowych materacy, o których nie ma pojęcia. Bezpieczny i stabilny internet oraz bezprzewodowy – WiFi, z usługami dodatkowymi do lojalizacji klientów hotelu, to temat od którego dostawca, jakim jest Netia, wyjdzie w rozmowach z właścicielem. O te usługi też prawdopodobnie zapyta sam klient. Nikt nie wspomni o kontencie (programach telewizyjnych), bo to temat niechciany i może, w kontekście wymagań „standaryzacji”, zło konieczne. Część hoteli pozyska je samodzielnie, część będzie miała jednak spore wyzwanie z pozyskaniem praw do emisji, a trudno sobie przecież wyobrazić hotel bez telewizora w każdym pokoju.

I tu z pomocą przychodzi operator. Na jednej z konferencji usłyszałem od zaskoczonego managera IT – czy to jest faktycznie możliwe, żeby IT zajmowało się rozwojem, a całą resztę zlecało dostawcy? Jedna faktura, jedna umowa dla wszystkich usług? To pytanie było tylko dowodem na rozproszenie i niejednorodność rynku. Najwyższy czas żeby to zmienić.

Niezależnie od fazy projektu operator może pomóc w wycenie potrzebnych elementów wdrożenia, przygotować i dostarczyć specyfikację czy świadczyć usługi doradcze.

W kolejnym punkcie skupi się na dostarczeniu potrzebnego sprzętu oraz oprogramowania, które następnie obejmie procesem utrzymania (zdalnego oraz lokalnego). Na koniec dostarczy w wygodnym dla klienta modelu finansowania (jednorazowo lub cyklicznie, w modelu usługowym, przewidywalnym kosztowo).

Fot.: Materiały prasowe Netia

Netia od przeszło 30 lat dostarcza usługi dla projektów niestandardowych, a ponad 5 lat oferuje kompleksowe rozwiązania dla Hoteli, nie rezygnując przy tym z innowacji. Ostatnie dwa lata były przełomowe, bo pozwoliły uzupełnić pakiet rozwiązań wertykalnych o brakujące elementy jak CCTV czy telewizję „z chmury”. Ta ostatnia dała też możliwość zdobycia tytułu pioniera w tej części Europy w zakresie najbardziej innowacyjnych i bezpiecznych rozwiązań dostarczania kontentu do obiektów hotelowych, zapewniając pełne szyfrowanie kontentu aż do odbiornika końcowego (smart tv).

W kolejnym kroku, jako uzupełnienie kompleksowej oferty, pojawi się pakiet narzędzi, służący automatyzacji obsługi, wsparty sztuczną inteligencją (AI), co znacząco podniesie poziom satysfakcji klientów hoteli, a samym hotelom da znaczące oszczędności i większą rozpoznawalność na rynku.

Krzysztof Jaworski – Starszy Kierownik Produktu, Dział Sprzedaży Zaawansowanych Rozwiązań ICT, Netianext

Od początki swojej kariery, związany z projektami teleinformatycznymi, ze szczególnym uwzględnieniem technologii WiFi, wideokolaboracji, szeroko rozumianych usług, oferowanych w modelu SaaS oraz usług wsparcia IT dla biznesu. Ostatnie 5 lat, mocno związany z innowacyjnymi wdrożeniami dla największych marek hotelowych, promotor innowacyjnego rozwiązania, dostarczania najwyższej jakości usług dla hoteli z „chmury” (pierwszego takiego w tej części Europy). Absolwent studiów psychologicznych, z których wiedzę o relacjach międzyludzkich, wykorzystuje z powodzeniem, w pracy nad projektami biznesowymi i IT. Prelegent wielu wystąpień biznesowych z zakresu zaawansowanych usług B2B. Prywatnie pasjonat muzyki, dobrego, polskiego kina oraz sportów na styku z naturą, górskich wycieczek i jazdy na rowerze.

Idź do oryginalnego materiału