W Katowicach rozpoczął działalność nowy czterogwiazdkowy hotel – voco Katowice, pierwszy obiekt tej marki sieci IHG Hotels & Resorts w Polsce. Inwestycję o wartości 140 mln zł zrealizował Polski Holding Hotelowy, który rozwija swoją działalność w segmencie obiektów miejskich.
Hotel mieści się w odnowionym budynku wpisanym od dekad w krajobraz stolicy Górnego Śląska. Architektura obiektu nawiązuje do modernizmu śląskiego – renowacja zachowała charakterystyczną bryłę i minimalistyczną elewację, równocześnie przekształcając wnętrza w nowoczesną przestrzeń o funkcji hotelowej.
voco Katowice oferuje 167 pokoi, strefę relaksu z siłownią i saunami, nowoczesne centrum konferencyjne oraz trzy koncepty gastronomiczne: regionalną restaurację Moderna, bar Bar 65, nawiązujący do historii budynku, oraz kameralną kawiarnię Café Mozaika.

Hotel zlokalizowany jest w centrum miasta, w sąsiedztwie kluczowych obiektów, takich jak Spodek, Międzynarodowe Centrum Kongresowe oraz siedziba Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR). Dzięki temu voco Katowice kieruje swoją ofertę zarówno do gości indywidualnych, jak i biznesowych.
voco to jedna z młodszych, dynamicznie rozwijających się marek premium w portfolio IHG Hotels & Resorts, obecna już w kilkudziesięciu lokalizacjach na świecie. Jej wyróżnikiem są m.in. ptasie motywy w wystroju wnętrz, które – według założeń marki – mają symbolizować elegancję i indywidualność. Nazwa „voco” pochodzi od łacińskiego słowa „zapraszać”.
Nowy hotel w Katowicach to kolejny etap realizacji strategii PHH, zakładającej rozwój segmentu obiektów miejskich pod markami międzynarodowymi. Poprzednie inwestycje w tym segmencie to hotele m.in. we Wrocławiu, Lublinie i Rzeszowie.
voco Katowice to jeden z najnowszych projektów hotelowych w regionie, stanowiący połączenie światowych standardów z lokalną tożsamością. Obiekt wpisuje się w rozwój oferty hotelowej Katowic oraz szerszą strategię rozwoju PHH na rynku miejskim.