W II kwartale 2025 roku spółka Answear.com wróciła na rentowną ścieżkę wzrostu po okresie intensywnych inwestycji.
EBITDA Answear.com w II kw. 2025 r. wyniosła 20,3 mln zł, a w całym I półroczu 30,2 mln zł. Spółka pozostaje najszybciej rosnącą platformą fashion e-commerce w Europie – w II kwartale zwiększyła przychody o 16 proc. do 399,3 mln zł, a w całym półroczu o 19 proc. do 751,9 mln zł.
– Za nami udany II kwartał, w którym szczególnie istotna była znacząca poprawa rentowności oraz bardzo dobry wynik EBITDA. Cieszy nas, iż poprawę rentowności osiągnęliśmy pomimo kontynuacji działań marketingowych budujących świadomość marki Answear. Wciąż pozostajemy najszybciej rosnącym fashion e-commerce w Europie, co potwierdza skuteczne skalowanie biznesu i dalszą poprawę efektywności – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.
Cel: EBITDA 80 mln zł
Przychody Answear.com w II kw. 2025 r. wyniosły 399,3 mln zł, co oznacza wzrost o 16 proc. rdr., a w całym I półroczu 2025 r. sięgnęły 751,9 mln zł, rosnąc o 19 proc. rdr. Marża na sprzedaży w II kwartale poprawiła się o 2,7 p.p. rdr., a spółka wypracowała 20,3 mln zł EBITDA wobec straty ponad 10 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec -17,6 mln zł przed rokiem. W całym I półroczu EBITDA osiągnęła 30,2 mln zł, i wypracowała zysk netto 6,5 mln zł. Znacząca poprawa wyników finansowych była efektem skutecznej kontroli kosztów i wzrostu efektywności operacyjnej.
– Po 12 miesiącach zakończonych 30 czerwca 2025 r. nasza EBITDA osiągnęła 71 mln zł. To pokazuje, iż jesteśmy na bardzo dobrej drodze do realizacji celu 80 mln zł, zapisanego w programie motywacyjnym na 2025 r. Dodatkowo przed nami jeszcze IV kwartał, czyli tradycyjny okres najwyższej sprzedaży w naszej branży – mówi Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.

Dynamiczny rozwój
W minionym kwartale marka PRM, odpowiadająca za segment luxury streetwear & fashion, kontynuowała dynamiczny rozwój. Przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 40 proc., osiągając 48,6 mln zł. Z kolei EBITDA wyniosła 1,7 mln zł, wobec straty rok wcześniej.
– Skutecznie wykorzystaliśmy sezon sprzedaży sneakersów, co pozwoliło na realizację szybkich wzrostów. Systematycznie rozwijamy ofertę i pozyskujemy nowe marki, docierając do coraz szerszego grona klientów. Naszym celem jest zwiększanie sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny kosztowej i bez obciążania wyników spółki – mówi Kamil Bajołek, Dyrektor Marki PRM.
W II kw. 2025 r. Answear.com koncentrował się na pełnej realizacji strategii premiumizacji oraz utrwalaniu zmian w portfolio produktowym związanym z transformacją oferty do segmentu premium & high-end.
– Pomyślnie przeprowadziliśmy transformację biznesu w kierunku segmentu premium & high-end. Jesteśmy zadowoleni z obecnej struktury oferty Answear.com i obserwujemy rosnącą lojalność klientów poszukujących tego typu produktów. W ostatnim roku wskaźnik powracalności wzrósł o 4,5 p.p., co wyraźnie potwierdza skuteczność naszych działań – dodaje Krzysztof Bajołek.

Nowe marki w portfolio
Answear.com niedługo startuje z nową kampanią „Ubierz życie w to, co cenne” na sezon jesień-zima. Kampania będzie realizowana na wszystkich rynkach zarówno poprzez reklamę TV, billboardy sponsorskie oraz kanały digital i social media. Kampania będzie podkreślała pozycję i strategię Answear.com jako platformy wykraczającej poza tradycyjny handel elektroniczny, tworzącej narrację o modzie jako języku emocji i relacji międzyludzkich.
W minionym kwartale do oferty Answear.com dołączyły m.in. poniższe marki: Farm RIO, Ecco, Bimba y Lola, Pangaia. Z kolei do oferty PRM dołączymy m.in. takie marki, jak Wales Bonner, Palm Angels, Anine Bing, Axel Arigato, Rhude, Vetements.