Duże zmiany na trasie kolejowej Warszawa – Terespol

7 godzin temu

Dwa w Sulejówku, dwa w Rembertowie i jeden w Wesołej – tyle nowych bezkolizyjnych skrzyżowań zyskała linia kolejowa nr 2 między Warszawą a Siedlcami. Tunele w Sulejówku są już gotowe, te na terenie Warszawy w trakcie budowy. Wszystkie obiekty poprawią bezpieczeństwo i wygodę – zarówno dla kierowców, pieszych, rowerzystów, jak i pasażerów pociągów. Koniec z długim czekaniem przed zamkniętymi rogatkami.

Sulejówek – dwa nowe tunele

Nowy tunel w Sulejówku, otwarty w czerwcu tego roku, znajduje się na skrzyżowaniu ul. Przejazd i Krasińskiego. Zastąpił przejazd kolejowy, dzięki czemu kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami, a pociągi mogą bezpiecznie kursować z Warszawy do Terespola. W tunelu są dwa pasy ruchu, chodnik i ścieżka rowerowa oraz windy dla osób z ograniczoną mobilnością. Inwestycja kosztowała około 100 milionów złotych i została sfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).

To już drugi tunel w Sulejówku, który poprawia bezpieczeństwo. Od dwóch lat mieszkańcy korzystają też z tunelu na al. Marszałka Józefa Piłsudskiego (droga wojewódzka nr 638), Inwestycja została zrealizowana wspólnie z Województwem Mazowieckim i Miastem Sulejówek. Kosztowała ok. 60 mln zł netto, z czego 31 mln zł pokryła kolej. Część kosztów została współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Rembertów – dwa nowe wiadukty

Do końca 2025 roku PLK otworzy 140-metrowy wiadukt na ul. Chełmżyńskiej. Będzie miał jezdnię, chodniki, ścieżkę rowerową, windy, pochylnie i schody. Spółka buduje go razem z miastem za ponad 68 mln zł netto. Za realizację odpowiada firma Intop Warszawa.

Na wiadukcie zakończono budowę chodników i rozpoczęto układanie nawierzchni. realizowane są prace przy pochylniach – montowane są gzymsy i system odprowadzania wody. Rozpoczęto montaż wind i budowę schodów.

W części drogowej zakończono prace przy rondzie. Po północnej stronie ustawiane są krawężniki i przygotowywana jest podbudowa drogi. Po południowej stronie trwa układanie kostki brukowej. Montowane jest oświetlenie.

Pod koniec lipca podpisano razem ze Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta Warszawa umowę na budowę tunelu w Rembertowie. W pobliżu jednej z głównych tras wylotowych ze stolicy, w ciągu ul. Marsa i al. Generała Chruściela „Montera” powstanie 140-metrowy nowoczesny tunel drogowy, który połączy Nowy i Stary Rembertów. Realizacja inwestycji potrwa 2 i pół roku. Prace za ponad 134 miliony złotych wykona konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa. Koszty inwestycji zostały podzielone po równo – dla miasta i PLK SA. Wykonawca dopełnia w tej chwili formalności, które pozwolą mu na rozpoczęcie prac budowalnych. 21 sierpnia przekazano mu plac budowy.

Wesoła – nowy tunel w budowie

W sąsiedniej Wesołej rozpoczęła się budowa 160-metrowego tunelu na ul. 1 Praskiego Pułku WP. Projekt zakłada dwa pasy ruchu, chodnik, ścieżkę rowerową oraz bezpośrednie połączenia z przystankami kolejowymi i autobusowymi. Tunel będzie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – dostępność zapewnią windy. Przebudowane zostaną również ulice Okuniewska i Bartosza Głowackiego. Zakończenie inwestycji planowane jest na III kwartał 2027 roku. Całkowity koszt to 98 mln zł netto. Budowę prowadzi firma Warbud.

Idź do oryginalnego materiału