Pod koniec I kwartału powołano nową Radę Franczyzobiorców na kolejną kadencję. Rada, wyłaniana co dwa lata w wyborach bezpośrednich, pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z siecią Żabka. Piętnastoosobowa reprezentacja wszystkich franczyzobiorców zaczyna działanie z szerokimi planami rozwoju, skoncentrowanymi na dalszym doskonaleniu jakości obsługi klienta oraz efektywności funkcjonowania sklepów. Przewodniczącym Rady został Krzysztof Liegmann – franczyzobiorca Żabki prowadzący sklep w Warszawie od blisko 3 lat.
Rada Franczyzobiorców, działająca w sieci od 2011 roku, jest organem doradczym, którego zadaniem jest podejmowanie bliższej współpracy pomiędzy franczyzobiorcami a siecią, wspieranie rozwoju partnerskich relacji opartych na wzajemnym zaufaniu oraz wyjaśnianie trudnych sytuacji w drodze otwartego dialogu. Jej najważniejsze cele to m.in. ochrona interesów społeczności franczyzobiorców, poprawa jakości obsługi, optymalizacja logistyki oraz wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań takich jak wydania sztukowe, czy zmiana awizacji dostaw. Kadencja Rady trwa dwa lata, a jej skład wyłaniany jest w drodze wyborów, w których franczyzobiorcy sami wskazują swoich reprezentantów.
Nowy przewodniczący Rady
Krzysztof Liegmann, nowo wybrany przewodniczący Rady, stawia przed sobą ambitne cele, związane z dalszym wspieraniem franczyzobiorców w rozwoju ich biznesów. – Jestem zaszczycony, iż mogę pełnić tę funkcję. Moim celem jest dalsze umacnianie współpracy z franczyzobiorcami i wdrażanie nowych rozwiązań, które ułatwią im zarządzanie sklepami i poprawią jakość obsługi. Wspólnie z członkami Rady i zespołem Żabki będziemy dążyć do wdrażania innowacji i podnoszenia efektywności operacyjnej – mówi Krzysztof Liegmann.
Skład Rady Franczyzobiorców to 15 osób, reprezentujących wszystkie 12 regionów sprzedaży sieci Żabka, co zapewnia pełną reprezentację na poziomie krajowym.
– Rada Franczyzobiorców odgrywa fundamentalną rolę w strukturach Żabki. Działa na rzecz ochrony interesów społeczności franczyzobiorców, ale także tworzy przestrzeń do konstruktywnego dialogu i wymiany doświadczeń. Dzięki partnerstwu na linii franczyzobiorca – franczyzodawca, sieć Żabka zyskuje nowy, jeszcze lepszy wymiar – powiedział Damian Rybak, Dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzobiorców Żabka Polska.
Reprezentanci działają w ramach sześciu grup roboczych: Techniczna, Mój klient, Finanse, Logistyka, IT oraz Rozwój. Każda z nich koncentruje się na kluczowych obszarach, niezbędnych do optymalizacji codziennego funkcjonowania sklepów.
Ponad 110 projektów
W 2024 roku Rada Franczyzobiorców Żabki uczestniczyła w ponad 110 projektach, obejmujących m.in. poprawę jakości obsługi klienta, optymalizację logistyki oraz wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych. Rada wzięła także udział w 562 spotkaniach online oraz 70 spotkaniach na żywo. Do największych sukcesów należy zaliczyć: cykliczne spotkania z franczyzobiorcami, wdrożenie nowego formularza zgłoszeń serwisowych oraz umożliwienie dostaw do sklepów pojedynczych sztuk towaru. Te działania wpłynęły na efektywność prowadzenia sklepów przez franczyzobiorców i optymalizację kosztów operacyjnych.
Na zdjęciu Krzysztof Liegman i Damian Rybak