Klienci sklepów w Polsce się zestarzeją. Sieci handlowe czeka prawdziwy wstrząs
Zdjęcie: Średnia wieku Polaków będzie szybko rosła, a to oznacza zmiany oferty sklepów (fot. Łukasz Rawa)
Rola starszych konsumentów na rynku systematycznie rośnie. Według prognoz Głównego Urzędu Statystycznego liczba osób powyżej 65. roku życia wyniesie 8,3 mln w 2030 roku i 9,8 mln w 2050. Oznacza to, iż już w najbliższych latach seniorzy będą stanowili 22 proc. populacji Polski, a w perspektywie 25 lat - niemal 30 proc. Zrozumienie ich zachowań zakupowych staje się więc dla detalistów i ich dostawców koniecznością.

1 miesiąc temu






![[RAPORT] Savills: transakcje na rynku nieruchomości komercyjnych warte 2,4 mld euro](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/park-handlowy2.jpg)
![Dariusz Frużyński, Sportano: jesteśmy gotowi na biznes w klubie “Miliard Plus” [WYWIAD]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2022/11/sklep-sportano.pl-targowek10.jpg)
