Łódzka Manufaktura świętowała niedawno swoje 19. urodziny. Weekend wypełniony atrakcjami, w tym plenerowymi koncertami, przyciągnął prawie 200 tys. gości z Łodzi i regionu.
– To nieustanna walka o uwagę i czas gości w mocno konkurencyjnej branży – komentuje Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.
Historia Manufaktury
Manufaktura została oficjalnie otwarta 17 maja 2006 roku. – To było wielkie wydarzenie nie tylko dla branży, dla której nasz obiekt był absolutnie pionierski, ale także dla mieszkańców Łodzi. To był pierwszy przykład zrewitalizowanej przestrzeni – daliśmy życie pofabrycznym murom, które jeszcze 15-20 lat wcześniej wypełniały się hukiem włókienniczych maszyn, a później kilka lat niszczały, przypominając jedynie o upadku przemysłu, który niegdyś wyniósł Łódź do rangi jednego z najważniejszych miast w Królestwie Polskim – komentuje Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.

Ponad 20 mln wizyt
Dziś kompleks mixed-use notuje co roku ponad 20 milionów wizyt, a huczne celebracje urodzin Manufaktury na stałe wpisały się w miejski kalendarz imprez plenerowych.
– Nasze urodziny, które przypadają na drugą połowę maja, w naturalny sposób są początkiem sezonu plenerowego w Łodzi – komentuje Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury. – To nie tyko zasługa dobrze komponowanego programu atrakcji, a szczególnie muzycznego line-up’u, który odpowiada na potrzeby różnych grup wiekowych, ale także bliskiej współpracy z władzami samorządowymi i łączenia sił z interesariuszami. Nasze wieloletnie, wypracowane relacje z łódzkimi partnerami są naszym ogromnym atutem – dodaje Monika Długosz-Łempicka.

5 miesięcy temu







![[RAPORT] Savills: transakcje na rynku nieruchomości komercyjnych warte 2,4 mld euro](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/park-handlowy2.jpg)
![Dariusz Frużyński, Sportano: jesteśmy gotowi na biznes w klubie “Miliard Plus” [WYWIAD]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2022/11/sklep-sportano.pl-targowek10.jpg)