Przed targami Agritechnica 2025 oferta ładowarek kołowych New Holland zostaje poszerzona o nowy model W170D+ Forage Power. Maszyna ta zaprojektowana została z myślą o załadunku pasz objętościowych, takich jak np. kiszonki, co stanowi najważniejsze zastosowanie dla wykonawców prac związanych z kiszonką i zakładów przetwórstwa biomasy.
Nowa maszyna Forage Power jest bezpośrednią ewolucją modelu W170D i stanowi punkt zwrotny w strategii New Holland Light Equipment, która w coraz większym stopniu koncentruje się na oferowaniu rozwiązań dostosowanych do rzeczywistych potrzeb operatorów rolniczych.
-W przypadku wykonawców zajmujących się kiszonką standardowe ładowarki kołowe często borykają się z problemami związanymi z utrzymaniem prędkości na stromych rampach, autonomią podczas długich dni pracy oraz komfortem jazdy podczas podróży między gospodarstwami. Model W170D+ Forage Power został skonstruowany z myślą o sprostaniu tym wyzwaniom: przy masie roboczej 16,4 tony zapewnia moment obrotowy silnika 1300 Nm i maksymalną moc 255 KM. Zbiornik paliwa o pojemności 350 litrów pozwala na całodzienną pracę bez konieczności tankowania, a prędkość maksymalna zbliżająca się do 50 km/h — utrzymywana dzięki funkcji stałej prędkości obrotowej silnika — wspiera wydajny transport. Dodatkowo wysokość punktu obrotu karetki wynosząca 4,54 metra zwiększa możliwości załadunkowe — mówi Gaston Le Chevalier, dyrektor ds. operacyjnych w New Holland Light Equipment Europe.
Wydajność dostosowana do potrzeb rolnictwa
Nowa maszyna Forage Power oferuje znaczące ulepszenia takie jak chociażby większa moc, gdzie silnik FPT o pojemności 6,7 l zapewnia moment obrotowy ponad 1300 Nm przy 1300 obr./min, oferując o 37% większy moment obrotowy i o 30% większą moc w porównaniu ze standardowym modelem W170D. Osiągi silnika są przenoszone na podłoże poprzez 6-biegową skrzynię biegów z aktywnym sprzęgłem blokującym od pierwszego biegu, przednią oś z 100% samoblokującym mechanizmem różnicowym oraz tylną oś z mechanizmem o ograniczonym poślizgu, który wspomaga trakcję na śliskich nawierzchniach.
Ponadto pojemność zbiornika oleju napędowego została zwiększona do 350 litrów, co pozwala na całodzienną pracę bez konieczności uzupełniania paliwa, choćby w najbardziej wymagających warunkach.

Z kolei dzięki funkcji kontroli prędkości obrotowej silnika operator może zdjąć prawą stopę z pedału gazu podczas rutynowych przejazdów między gospodarstwami. W połączeniu z maksymalną prędkością 48 km/h przejazdy mogą być wykonywane bardziej efektywnie i komfortowo.
Natomiast dzięki temu, iż silnik zamontowany jest z tyłu to działa jak naturalna przeciwwaga, wspierana przez jeden z najdłuższych rozstawów osi w swojej klasie, zapewniający maksymalną ładowność, która jest kluczowym parametrem dla zasilania biogazowni.
Nie zapomniano również o zapewnieniu wysokiej skuteczności chłodzenia poprzez zastosowanie sprawdzonego systemu Cooling Cube z odwracalnym kierunkiem pracy wentylatora co zapewnia czystość i niezawodność choćby w zapylonych środowiskach z resztkami roślinnymi.
Na koniec nie można nie wspomnieć o ergonomicznej kabinie z regulowanym fotelem pneumatycznym, 8-calowym ekranem dotykowym i jednoczęściową panoramiczną przednią szybą z pełnym przeszkleniem od dachu do podłogi zapewnia maksymalną widoczność do przodu. Widoczność do tyłu ułatwia niewielka komora silnika, elektrycznie regulowane lusterka wsteczne i kamera szerokokątna o kącie widzenia 178°. Całość uzupełnia wydajny system oświetlenia LED. Opcjonalnie dostępne jest również tylne urządzenie radarowe do wykrywania przeszkód.
Źródło: New Holland