Nowy regulamin dla klientów PKO BP. Bank zmienia limity przelewów

4 godzin temu

Od 6 maja 2025 r. klienci PKO Banku Polskiego mają nowy regulamin bankowości elektronicznej, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo ich transakcji. Bank wprowadza nowe limity dzienne na przelewy w serwisie internetowym iPKO. Dla kont w złotych limit domyślny wynosi 10 tys. zł, a klient może go samodzielnie obniżyć lub podwyższyć choćby do 300 tys. zł. To reakcja największego polskiego banku na działania cyberprzestępców, która wzmacnia ochronę pieniędzy klientów przed wyłudzeniami przez oszustów.

fot. MOZCO Mateusz Szymanski, Shutterstock

Od 6 maja 2025 r. PKO Bank Polski wprowadza dzienny limit domyślny i maksymalny na przelewy i płatności w serwisie internetowym iPKO. To zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej, które są kolejnymi działaniami banku, zwiększającymi ochronę klientów przed cyberprzestępcami i skutkami manipulacji przez oszustów.

Limity na przelewy to powszechny w bankowości elektronicznej sposób zabezpieczania kont i oszczędności. Nowe rozwiązania w PKO Banku Polskim umożliwiają klientom bezpieczną i wygodną zmianę określonego przez bank limitu domyślnego na ustalony przez siebie – jeżeli będą mieli taką potrzebę.

– Systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które pomagają chronić naszych klientów i ich pieniądze przed oszustami. Limity dzienne na przelewy w iPKO są jednym z narzędzi utrudniających działanie przestępców, którzy wykorzystując nieuwagę czy łatwowierność użytkowników, chcą okraść ich konta. Zachęcamy do ustawiania limitu wypłat na poziomie, który faktycznie odpowiada rzeczywistym potrzebom danego klienta. – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Co warto wiedzieć o nowych limitach przelewów?

Do limitu dziennego w PKO Banku Polskim wliczają się wszystkie przelewy realizowane i zlecane w serwisie iPKO i na infolinii banku, w tym również przelewy z datą przyszłą i zlecenia stałe, które klient zakłada w danym dniu.

Natomiast nie wliczają się do niego m.in.: przelewy między kontami własnymi, automatyczne spłaty rat kredytów i kart kredytowych, zakup funduszy inwestycyjnych, wymiana waluty w kantorze, realizowane polecenia zapłaty, transakcje w aplikacji IKO (w tym BLIKIEM), płatności kartami płatniczymi (także w internecie) oraz zlecenia stałe i przelewy zlecone w przeszłości, ale realizowane w danym dniu.

Limity przelewów w iPKO od 6 maja:

· Domyślny limit dzienny wynosi 10 tys. zł dla kont w złotych.

· Dla kont walutowych bank określił inne wartości limitów dziennych, np. 2 tys. dla euro i dolara amerykańskiego.

· jeżeli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniża mu go do wartości domyślnej.

· Klient może podnieść limit do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł).

· Maksymalny limit zależy od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych zabezpieczeń, które używa dany klient korzystając z iPKO i wynosi:

– 50 tys. zł dla klientów korzystających z kodów SMS lub karty kodów jednorazowych,

– 200 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO,

– 300 tys. zł dla klientów korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO oraz bezpłatnej usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania.

Klient powinien używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, żeby korzystać z największego dziennego limitu maksymalnego.

Maksymalne limity dla klientów w wieku od 13 do 17 lat wyniosą 15 tys. zł (dla korzystających z kodów SMS lub karty kodów) lub 40 tys. zł (dla korzystających z mobilnej autoryzacji w IKO).

Jak podwyższyć limit przelewu w iPKO?

Bank o ewentualnym przekroczeniu limitu będzie informował klienta podczas wykonywania przelewu specjalnym komunikatem w iPKO. Klient będzie mógł od razu, bez przerywania transakcji, podnieść limit do odpowiedniej wysokości.

Żeby podwyższyć limit z ustanowionej przez bank wartości domyślnej do własnej (nie wyższej niż wysokość limitu maksymalnego) wystarczy, iż klient po zalogowaniu do iPKO przejdzie do: „Ustawień”, a następnie do zakładki „Limity płatności” i dalej do „Limity przelewów z konta”.

Po wskazaniu nowej wartości limitu bank, ze względów bezpieczeństwa, może automatycznie oddzwonić do klienta, by potwierdził on złożenie takiej dyspozycji oraz wysłuchał informacji o zasadach cyberbezpieczeństwa.

Klienci, którzy potrzebują wyższych limitów dziennych niż 300 tys. zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z bankiem. Wystarczy, iż odwiedzą dowolny oddział lub agencję PKO Banku Polskiego.

Źródło: PKO BP

Idź do oryginalnego materiału