Nowy rozkład jazdy PKP Intercity dla woj. mazowieckiego – wzmocnienie oferty w regionie i Pendolino na nowych trasach

3 godzin temu

Od 14 grudnia 2025 r. – wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy pociągów pasażerowie narodowego przewoźnika zyskają rozbudowaną siatkę połączeń na Mazowszu. Przewoźnik wprowadzi dodatkowe kursy do Berlina i Wilna, uruchomi Pendolino do Zakopanego oraz Ustki, a także skróci czas przejazdu do Białegostoku dzięki sprinterom. Zmiany obejmą też najważniejsze trasy do Poznania, Wrocławia i Lublina.

Liczba połączeń między Warszawą a Berlinem przez Kutno wzrośnie z 6 do 7 par pociągów. Składy do stolicy Niemiec będą kursowały całorocznie co 2 godziny w przedziale od 5:00 do 17:00. Równolegle zmieni się routing IC Uznam – pociąg z relacji Chełm-Świnoujście pojedzie przez Warszawę i Łódź z grupą wagonów jadącą bezpośrednio do Berlina. Na kierunku litewskim przewoźnik uruchomi drugie połączenie – IC Wigry ze Szczecina do Mockavy, gdzie przy jednym peronie zostanie skomunikowany z pociągiem Kolei Litewskich (LTG) do Kowna i Wilna.

Najszybsze składy na Podhale i wybrzeże

Warszawa zyska trzy pary całorocznych połączeń ekspresowych do Zakopanego, w tym jedno obsługiwane Pendolino. Czas przejazdu najnowocześniejszego składu PKP Intercity do stolicy Tatr wyniesie 4 godz. 19 min. w okresie wakacyjnym, począwszy od 27 czerwca 2026 r., 402-miejscowe Pendolino poprowadzi również do Ustki – podróż nad morze zajmie 4 godz. 42 min. Pociągi kategorii Express InterCity Premium (EIP) dysponują 45 miejscami w klasie pierwszej i 357 w drugiej, wyposażonymi w regulowane fotele, rozkładane stoliki oraz gniazdka elektryczne.

Sprintery skrócą podróż do Białegostoku

Na trasie Warszawa-Białystok cztery pociągi (IC Hańcza, IC Wigry, IC Podlasiak, IC Zamenhof) będą kursowały jako sprintery bez postojów na stacjach pośrednich, co skróci czas przejazdu do 90 minut. Łączna liczba połączeń na tym kierunku wzrośnie do 16 par. Poznań zyska 3 dodatkowe pary pociągów (w tym EIC Viadrina i IC Kiliński), osiągając 22 pary połączeń ze stolicą. Do Lublina pojedzie 14 par pociągów zamiast obecnych 12 – rozszerzenie kursowania IC Strzelecki umożliwi powrót z Warszawy po godzinie 20:00. W wakacje na Hel oprócz EIC Jantar pojedzie nowy skład EIC Kaszub.

Modernizacje infrastruktury wpłyną na rozkład

Zarządca infrastruktury przeprowadzi trzy główne modernizacje. Na odcinku Koluszki-Częstochowa (linia nr 1) wybrane pociągi pojadą objazdem przez Centralną Magistralę Kolejową, pozostałe mogą mieć wydłużony czas przejazdu. Od połowy grudnia 2025 r. do końca marca 2026 r. składy do Wrocławia przez Łódź i Kalisz pojadą objazdem przez Krotoszyn z powodu prac na linii nr 355 (Odolanów-Grabowno Wielkopolskie). W tym samym okresie pociągi IC San i IC Witos relacji Warszawa-Przemyśl ominą Rzeszów, jadąc przez Stalową Wolę – PKP Intercity uruchomi zastępczą komunikację autobusową na odcinku Sandomierz-Rzeszów. Kontynuowana modernizacja Katowickiego Węzła Kolejowego może skutkować zmianami tras lub wydłużeniem czasu przejazdu składów kursujących przez Katowice.

Fot. Adrian Hryniuk

Zobacz również:

555 połączeń i Pendolino do Zakopanego, czyli nowy rozkład jazdy pociągów PKP Intercity
Alstom wyprodukuje piętrowe pociągi dla PKP Intercity. KIO odrzuciła odwołanie Stadlera
Idź do oryginalnego materiału