Paweł Kowalewski, Mex Polska: Retail i gastronomia wchodzą w nową fazę wzrostu [KOMENTARZ]

10 godzin temu

Rok 2025 był dla branży retail i gastronomii okresem stabilnego wzrostu. Pomimo wcześniejszych wyzwań inflacyjnych, konsumenci coraz chętniej korzystali z oferty gastronomicznej i handlowej, a poprawa sytuacji ekonomicznej Polaków pozwoliła na szerszą konsumpcję. Widzimy też rosnące znaczenie młodszych pokoleń, które coraz aktywniej kształtują rynek -– pisze w komentarzu dla redakcji OmnichannelNews.pl Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA.

Patrząc na 2026 rok, spodziewam się utrzymania tego pozytywnego trendu. Sektor gastronomii będzie kontynuował dynamiczny rozwój, z kluczowymi trendami takimi jak rosnące znaczenie dark kitchens oraz większy nacisk na doświadczenia klienta – autentyczne, szybkie i atrakcyjne. Rynek retail pozostanie stabilny, przy czym dyskonty spożywcze i przemysłowe przez cały czas będą główną siłą napędową rozwoju segmentu detalicznego.

Pokolenie Z dyktuje nowe standardy w branży

Szczególnie istotna będzie Generacja Z – najszybciej rosnąca grupa konsumentów w Polsce. Ich gusta i wymagania dyktują nowe standardy w branży, a firmy, które potrafią skutecznie odpowiadać na te oczekiwania, będą odnosić sukces.

Mex Polska od lat pokazuje, iż potrafi sprostać tym wyzwaniom. Nasze koncepty restauracyjne i bistro radzą sobie świetnie, a przestrzeń do dalszego rozwoju rynku jest ogromna. Jestem przekonany, iż 2026 rok przyniesie branży retail i gastronomii kolejne dynamiczne wzrosty, a dla firm reagujących na potrzeby nowoczesnych konsumentów będzie to czas wyjątkowych możliwości.

Autorem komentarza jest Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA.

Idź do oryginalnego materiału