Pług Kuhn Master M pojedzie za ciągnikiem jak przyczepa

16 godzin temu

Francuska firma Kuhn wprowadza do oferty nowy, zawieszany pług obrotowy z kołem transportowym Master M, który przeznaczony jest dla ciągników od 110 do 240 KM. Maszyna ta posiada kilka ciekawych rozwiązań nieobecnych wcześniej, a mogących znacząco usprawnić pracę.

Francuscy inżynierowie w nowej linii modeli pługów Kuhn Master M duży nacisk położyli na komfort i prostotę obsługi do czego mają się przyczyniać nowe rozwiązania, zarówno podczas orki jak i jazdy po drogach.

Od głowicy zależy komfort i jakość pracy

W zależności od potrzeb i wymagań użytkowników dostępne są głowice z różnymi systemami, które mogą znacząco ułatwić pracę. Standardowa głowica umożliwia szybkie sprzęganie dzięki stałym uchwytom, które zapewniają łatwy i szybki dostęp do wszystkich elementów. Nowością jest natomiast system Godrive, za pomocą którego głowica obraca się podczas transportu, oferując wyjątkową zwrotność i bezpieczeństwo, jest dopuszczona do jazdy z prędkością 40 km/h. Z kolei głowica z systemem Easydrive ułatwia zmianę z pozycji roboczej do transportowej bez użycia narzędzi, dzięki szybkiemu zwolnieniu blokady łącznika górnego. Co interesujące systemy zawarte w powyższych głowicach można połączyć w jedno i wtedy się one niejako wzajemnie uzupełniają. Do tego dochodzi jeszcze system Optidrive, czyli przednie zawieszenie zapewniające komfort jazdy na uwrociach dzięki amortyzacji wstrząsów, co zapewniać ma, iż żywotność pługa jest zwielokrotniona, bez dodatkowej obsługi technicznej.

System Optidrive, czyli przednie zawieszenie, fot. KW

Oczywiście głowica to nie wszystko, ponieważ dla komfortu pracy liczą się nie mniej, precyzyjne i skuteczne regulacje, takie jak np. niezależna regulacja przesunięcia i nachylenia lub beznarzędziowa regulacja przedpłużków 3D Skim, które zostały tutaj przejęte z większych modeli Master L. Aby zapewnić optymalne zagłębianie, wystarczy jedna czynność, by wyregulować głębokość roboczą i kąt natarcia przedpłużków. Te regulacje mają ogromne znaczenie i są niezbędne do uzyskania wydajnej i wysokiej jakości orki.

Dopracowana konstrukcja

Master M wyróżnia się indywidualną konstrukcją trójkątnej ramy. Dzięki hydraulicznemu systemowi zabezpieczenia Non-Stop każdy korpus posiada własny akumulator hydropneumatyczny, co zapewniać ma lepszą reaktywność i optymalne dopasowanie do podłoża w porównaniu z systemami ze scentralizowanym akumulatorem.

Hydrauliczny system zabezpieczenia Non-Stop, fot. KW

Z kolei zintegrowany z ramą system zmiennej szerokości roboczej w modelu Vari- Master M chroni przewody i układ dźwigni wewnątrz konstrukcji ramy. Natomiast nieco mniej rozbudowany model Multi- Master M umożliwia szybką i bezpieczną zmianę szerokości roboczej bez konieczności wykręcania śrub. System ten oferuje 4 szerokości robocze na korpus – od 35 do 50 cm (14 do 20 cali).

Innowacyjność oparta na doświadczeniu

Nowe pługi Master M to bezpośredni następcy serii Master 123/153. W wyniku lat doświadczeń jakie nabyli inżynierowie z fabryki Kuhn w Châteaubriant, możliwe było wprowadzenie wielu rozwiązań skutkujących poprawą komfortu pracy. Jednym z nich w zakresie np. transportu jest właśnie ruchomy przedni układ zawieszenia Godrive w połączeniu z kołem Work and Roll (WnR) stanowiący nową, prostą w obsłudze koncepcję, która nie wymaga użycia narzędzi do zmiany pozycji (w czasie krótszym niż 1 minuta) i sprawia, iż dołączony pług zachowuje się na drodze jak przyczepa, dzięki czemu łatwiej jest manewrować. Oferuje ponadto koła o dużej średnicy, zapewniające optymalny kompromis między przyczepnością a zagęszczeniem gleby podczas pracy.

System Work and Roll (WnR) jest nową, prostą w obsłudze koncepcją, która nie wymaga użycia narzędzi do zmiany pozycji z transportowej na roboczą, fot. KW

Dodatkowo umożliwia hydrauliczną regulację głębokości roboczej z kabiny oraz optymalizuje szerokość roboczą dzięki niewielkim rozmiarom. Dzięki temu, iż środek ciężkości został usytuowany blisko ciągnika pozwoliło to na zapewnienie lepszego rozłożenia masy pługa co ma znaczny wpływ na swobodę podnoszenia i manewrowania na uwrociach, wpływając tym samym na oszczędności paliwa.

Ponadto, aby zapewnić optymalną uprawę gleby, model Vari- Master M może być wyposażony w wał Duoliner z opatentowanym systemem regulacji Steady Control. Zastosowanie tego systemu podczas orki pozwala skrócić czas pracy i poprawić wydajność operacyjną podczas uprawy gleby. Na koniec należy jeszcze dodać, iż nowe pługi Master M są dostępne w wersjach od 4 do 6 korpusów.

Idź do oryginalnego materiału