Skandynawski gigant rośnie. JYSK z rekordowym obrotem i nowymi rynkami

3 dni temu

W roku finansowym 2024/25 JYSK zwiększył swój obrót o 11,8 proc., osiągając 46,3 mld DKK (6,2 mld EUR). JYSK powitał również rekordową liczbę 13,7 mln nowych klientów.

JYSK jest dobrze znany z atrakcyjnych ofert w kategorii skandynawskiego stylu życia i wyposażenia sypialni. W roku finansowym 2024/25 firma ponownie odnotowała rekordowy wynik obrotu – 46,3 mld DKK (6,2 mld EUR), co oznacza wzrost o 11,8 proc. w porównaniu do poprzedniego roku finansowego.

Customer-first

Firma konsekwentnie inwestowała w obniżanie już konkurencyjnych cen w wielu kategoriach asortymentu, co przełożyło się na wzrost sprzedaży jednostkowej o 12,8 proc.

– Jestem bardzo zadowolony z wyników w roku finansowym 2024/25, które jasno pokazują odporność i siłę modelu biznesowego JYSK na rynku detalicznym, dotkniętym globalnymi niepewnościami i niskim zaufaniem konsumentów. Utrzymywaliśmy pozytywną dynamikę przez cały rok, koncentrując się na klientach, atrakcyjnych ofertach oraz odpowiednim i atrakcyjnym asortymencie. Chciałbym podziękować naszym wspaniałym pracownikom za ich ciężką pracę, zaangażowanie i przede wszystkim wyjątkowe podejście „customer-first” – mówi Rami Jensen, Prezes i CEO JYSK.

Ekspansja poza Europę

Wiosną 2025 roku JYSK otworzył swoje pierwsze sklepy w Afryce – w Maroku. Łącznie firma uruchomiła 148 nowych sklepów oraz zrealizowała 303 projekty związane ze sklepami, obejmujące relokacje, powiększenia i modernizacje do najnowszego konceptu 3.0. JYSK rozszerzył swoją działalność również w Urugwaju w Ameryce Południowej, gdzie w marcu otwarto pierwszy sklep franczyzowy.

JYSK ustanowił także nowy rekord liczby klientów – 13,7 mln nowych klientów dokonało zakupów w jednym z ponad 3 500 sklepów JYSK w 50 krajach.

Ekspansja jest wpisana w nasze DNA, a my potrafimy osiągać rekordowe wyniki, jednocześnie inwestując w istniejące i nowe sklepy, centra dystrybucyjne oraz konkurencyjne ceny dla naszych klientów. Cieszy mnie, iż nasze atrakcyjne oferty przyciągnęły rekordową liczbę nowych klientów zarówno w Europie, Turcji, jak i Maroku – podkreśla Rami Jensen.

W gronie najlepszych pracodawców w Europie

W roku finansowym 2024/25 więcej państw JYSK, niż kiedykolwiek wcześniej otrzymało nagrody i certyfikaty potwierdzające, iż firma jest dobrym miejscem pracy. W 21 krajach JYSK zdobył wyróżnienia takie jak „Top Employer”, „Great Place to Work” czy „Inspiring Workplace”. W 10 krajach przyznano certyfikat „Top Employer”, co oznacza, iż JYSK jest uznawany za jednego z najlepszych pracodawców w Europie. Dodatkowo JYSK został sklasyfikowany globalnie przez magazyn Forbes jako jeden z „World’s Best Employers”.

– Opieramy się na naszych silnych wartościach – Kupiec, Kolega i Duch Firmy – i jestem dumny, iż jesteśmy rozpoznawani jako miejsce pracy, w którym naprawdę doceniamy naszych pracowników. Jestem przekonany, iż dzięki wynikom finansowym, inwestycjom w ekspansję oraz naszym pracownikom będziemy pierwszym wyborem klientów w zakresie atrakcyjnych ofert w kategorii wyposażenia wnętrz – dodaje Rami Jensen.

Idź do oryginalnego materiału